ပထမသဂၤါယနာတင္ျခင္း
******************
သံုးေလာကသင္းက်စ္ ဓမၼရာဇ္မွန္ကူျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ဘိုးေတာ္အဥၨနမင္းႀကီးျဖိဳခြင္းသကၠရာဇ္ ၆၈ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေသာႀကာေန့တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူ၍ ၁၀၃ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶဟူးေန့၌ ဘုရားအျဖစ္သို့ေရာက္ျပီးေသာ္
သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ေစ့သျဖင့္ ၁၄၈ ခု ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန့ နံနက္မိုးေသာက္ယံတြင္
နိဗၺာန္လားေတာ္မူ၍ အေလာင္းေတာ္ကို လျပည့္ေက်ာ္တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရက္ တနဂၤေႏြေန့
ေတေဇာဓာတ္ေလာင္သျဖင့္ ထို့ေနာက္ တသတၱာကုန္ေသာ္ နယုန္လဆန္းငါးရက္ေန့ဝယ္ ရွစ္ျပည္ေထာင္ေသာမင္းတို့ ဓာတ္ေတာ္ကိုေဝဖန္၍ ျပီးေျမာက္သည္။
ရွင္မဟာကႆပ၏ ေႀကညာခ်က္
……………………………
ထို့ေန့ပင္ ရွင္မဟာကႆပလည္း သုဘဒ္ရဟန္းႀကီးဆိုေသာစကားကို ႏွလံုးထားေတာ္မူလ်က္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံယူျခင္းကိစၥေႀကာင့္
စည္းေဝးလာသမွ်ေသာ သံဃာေတာ္ခုနစ္သိန္းတို့အား
ဓာတ္ေတာ္ထားရာဇရပ္၌
တညီတညြတ္တည္းစည္းေဝးေစ၍ ဤသို့ ဆိုေတာ္မူသည္ "ငါ့ရွင္တို့…ငါတို့ဆရာျမတ္
စြာဘုရားသည္ ႀကီးမားလွစြာေသာမဟာကရုဏာစိတ္ျဖင့္
သတၱဝါတို့အား အပါယ္ရြာတံခါးပိတ္ေအာင္ သိကၡာပုဒ္အမ်ားကို မိန့္ႀကား
ပညတ္ေတာ္မူပါသည္ကို မလိမၼာေသာလူ ရဟန္းတို့သည္ ဆိုးသြမ္းေသာစကားျဖင့္
ပယ္ရွားတြန္းလွန္ႀကကုန္သည္။ ဘုရားလြန္ျပီဟု ထင္မွတ္ႀကကုန္သည္။ ငါ့ရွင္တို့…ငါသည္ ပါဝါျပည္မွ ဤကုသိနာရံုျပည္သို့ သံဃာငါးရာႏွင့္တကြလာခဲ႔ရာတြင္
ခရီးအႀကား၌ တစ္ဦးေသာအာဇီဝကသည္ မႏၵာရဝမည္ေသာပန္းကို
ေဆာင္၍လာသည္ကိုျမင္သျဖင့္ 'ငါ့ရွင္…သင္သည္ ငါတို့ဆရာ
ျမတ္စြာဘုရားကိုသိပါသေလာ'ဟု ေမးေသာ္ 'က်ြႏ္ုပ္သိပါ၏, သင္တို့ဆရာေဂါတမသည္ပရိနိဗၺာန္လြန္၍ ယေန့ခုနစ္ရက္ရွိျပီ, ဤပန္းကား ရွင္ေဂါတမပရိနိဗၺာန္ယူရာဌာနမွ ရခဲ႔ေသာပန္းတည္း' ဟု ဆို၏။ ထိုအာဇီဝက၏စကားကိုႀကားလွ်င္
ရဟန္းအမ်ားတို့ ျပင္းစြာငိုယိုႀကကုန္သည္။ ထိုအခါ အာတုမျပည္သားျဖစ္ေသာ
သုဘဒ္ရဟန္းႀကီးသည္ 'ငါ့ရွင္တို့…အဘယ့္ေႀကာင့္ ငိုေႀကြးႀကကုန္သနည္း.
ရဟန္းေဂါတမလက္မွ ငါတို့သည္ ယခု လြတ္ထြက္ျပီတကား, ဤေဂါတမရဟန္းႀကီးသည္
ငါတို့အား ႏွိပ္စက္သည္မ်ားလွျပီဤအခါမွစ၍ ငါတို့အလိုရွိတိုင္းေနရေတာ့မည္' ဟု ဆိုသည္။ ငါ့ရွင္တို့ ဤသုဘဒ္ရဟန္းကဲ႔သို့ေသာ သူယုတ္ သူဖ်င္းတို့သည္ မင္း၏စည္းစိမ္ကိုေပးေပေသာေက်းဇူးရွင္ကိုလ်က္ ရန္သူထင္မွားေသာေယာက်္ားကဲ႔သို့
ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထိပါးလ်က္ ေျပာဆိုႀကကုန္သည္။ ဤသူဖ်င္းတို့သည္ အသင္းအပင္းကို
ရကုန္သည္ရွိေသာ္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတည္းဟူေသာ ဘုရားႀသဝါဒသည္
မႀကာမီကြယ္ေလရာသည္။ စင္စစ္ေသာ္ကား
အႀကင္မွ်ေလာက္ေသာကာလပတ္လံုး
သုတ္ အဘိဓမၼာ ဝိနည္းတရားသည္ တည္၏။ ထိုမွ်ေလာက္ေသာကာလပတ္လံုး
ဘုရားမလြန္ေသးသည္သာတည္း။ ယင္းသို့ျဖစ္ရကား မသူေတာ္တို့၏တရားသည္
မျပန့္ပြားမေတာက္ပမီ, သူေတာ္ေကာင္းတို့၏တရားသည္ မေရြ႔မရွားမေပ်ာက္မပ်က္မီ,
အလဇၨီသူယုတ္တို့ျပဳလုပ္ပညတ္အပ္ေသာ
အဝိနယဓမၼသည္ မထြန္းပမျပန့္ပြားမီ, ဝိနည္းတရားသည္ မပ်က္ျပားမယိုယြင္းမီ,
အဓမၼဝါဒီ အလဇၨီပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အားမႀကီးမီ, ဓမၼဝါဒီ
လဇၨီသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ အားမနည္းမီ ဤသုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာကို
သဂၤါယနာတင္ႀကကုန္အံ႔"ဟု ဆိုေပ၏။
သဂၤါယနာတင္ရန္ ရဟႏၲာငါးရာ
………………………………
ထိုစကားကိုႀကားေသာ္ သံဃာေတာ္အေပါင္းတို့ကလည္း "အရွင္မဟာကႆပ… ဤအေႀကာင္းကားအလြန္ေကာင္းလွပါ၏။ သဂၤါယနာတင္ႀကျခင္းငွာ အရွင္သာအားထုတ္ေတာ္မူပါေလာ့, ေလွ်ာက္ပတ္ေသာသံဃာကို ေဖြရွာေရြးေကာက္ေတာ္မူပါေလာ့" ဟူ၍ ေလွ်ာက္ႀက၏။ ထိုအခါ ရွင္မဟာကႆပလည္း အလံုးစံု အဂၤါကိုးပါးရွိေသာ, ပရိယတၱိသာသနာကိုေဆညင္ကုန္ေသာ အရာ အေထာင္ အေသာင္း အသိန္းမကေသာပုထုဇဥ္, ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္, စ်ာန္မရေသာရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို့ကို ခ်န္ထား၍ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘုရားဧတဒဂ္ မိန့္ျမြက္ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူအပ္ေသာ
သံုးပံုပိဋကတ္တည္းဟူေသာ ပရိယတၱိဓမၼကို ေန့ညဥ့္သရဇၩာယ္ကာ ပဋိသမ႓ိဒါပတၱ,
ေတဝိဇၨ, ဆဠဘိည ျဖစ္ကုန္ေသာ ရဟႏၲာသခင္ အရွင္ငါးရာတို့တြင္ တစ္ပါးေလ်ာ့၍
ေရြးေကာက္ေတာ္မူ၏။
သံဃာငါးရာမျပည့္ပံု မွတ္ခ်က္
………………………………
[အဘယ့္ေႀကာင့္တစ္ပါးေလ်ာ့သနည္းဟူမူကား-ရွင္အာနႏၵာကို ထည့္သြင္းျခင္းငွာ ေလ်ာ့၍ထားသတည္း။ အဘယ့္ေႀကာင့္ ရွင္အာနႏၵာကိုသြင္းလိုသနည္းဟူမူကား- အရွင္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏မ်က္ေမွာက္ေတာ္၌သာ
သုတၱ ေဂယ်စေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုကို အကုန္သင္ရ၏။ မ်က္ကြယ္၌သင္ရသည္ဟုမရွိ။
ထို့ေႀကာင့္ ရွင္အာနႏၵာႏွင့္ကင္း၍ သဂၤါယနာတင္ျခင္းငွာလည္း မထိုက္ေပ,
အစဥ္တစိုက္သြင္းရမည္လည္း ထိုအရွင္အာနႏၵာသည္ ေသာတာပန္သာျဖစ္ေသး၏,
ရဟႏၲာမဟုတ္ေသး။ ထိုသို့ျဖစ္လ်က္ မိမိအလိုျဖင့္ ေရတြက္ေကာက္ယူျငားအံ႔,
သူတစ္ပါးတို့ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း ျဖစ္ဘိေလရာသည္။ ဤအေႀကာင္းသာလည္းမဟုတ္,
ရွင္အာနႏၵာႏွင့္ရွင္မဟာကႆပသည္ အလြန္ခ်စ္က်ြမ္းဝင္ႀက၏။ ဆံုးမေျပာဆိုဖြယ္ေသာအေရးအရာရွိလွ်င္ ရွင္အာနႏၵာသက္ေတာ္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္၍ ဦးေခါင္းေပၚ၌ဆံျဖဴေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ပင္
'ဤသူငယ္သည္ အတိုင္းအရွည္ကိုမွ်မသိေသး' ဆို၍ 'သူငယ္' ဟူေသာ
ေဝါဟာရျဖင့္သာလွ်င္ ဆံုးမေလ့ျပဳ၏။ ဤသို့ ခ်စ္က်ြမ္းဝင္သူျဖစ္ရကား
ရွင္မဟာကႆပသည္ ဆႏၵာဂတိသို့ လိုက္ေသာအားျဖင့္ ရဟႏၲာအမ်ားရွိပါလ်က္
ေသာတာပန္သာျဖစ္ေသးေသာရွင္အာနႏၵာကို ေရြးေကာက္ေတာ္မူေလသည္ဟု သူတစ္ပါးတို့ကဲ႔ရဲ႕မည္ကို ေရွာင္ႀကဥ္လိုေသာေႀကာင့္လည္း ျခြင္းေတာ္မူသည္။ ထိုသို့ျခြင္းေသာ္လည္း သံဃာေတာ္တို့၏အလိုႏွင့္ သြင္းရအံ႔သည္ကို ျမင္ေတာ္မူလ်က္ပင္တည္း။ ]
ထိုအခါ သံဃာေတာ္တို့က ဤသို့ေတာင္းပန္ႀက၏ "အရွင္ဘုရား… ရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကား
အကယ္၍ ေသကၡသာျဖစ္ျငားေသာ္လည္း တရားေတာ္ျမတ္ပိဋကတ္အရာဝယ္
ဘ႑ာစိုးႀကီးျဖစ္ေပသည္။ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ ဓမၼကၡႏၶာကို
ဘုရားေရွ႔ေတာ္၌ပင္ သင္၍ ႏႈတ္တြင္ေဆာင္ထားသူျဖစ္ေပသည္, အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ကင္း၍ သဂၤါယနာတင္ျခင္းငွာမေလ်ာက္ပတ္ေပ။ ထို့ေႀကာင့္ အရွင္အာနႏၵာကို ေရြးေကာက္ေတာ္မူပါေလာ့" ဟု ေတာင္းပန္ႀက၏။
ပထမသဂၤါယနာတင္ရာအရပ္
……………………………
ထိုအခါမွ ရွင္မဟာကႆပလည္း ရွင္အာနႏၵာႏွင့္တကြ သံဃာငါးရာျပည့္
ေရြးေကာက္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ "ငါတို့သည္ အဘယ္ျမိဳ႕ရြာ၌ဝါကပ္၍ သဂၤါယနာတင္ရေသာ္
သင့္ေလ်ာ္ပါအံ႔နည္း"ဟု တိုင္ပင္ႀက၏။ ထိုအခါ သံဃာေတာ္တို့သည္
ဤသို့အႀကံျဖစ္၏။ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သည္ က်ယ္ေသာဆြမ္းခံရြာလည္းရွိ၏။
မွီခိုရာေက်ာင္းလည္းမ်ား၏, ျပည္သူျပည္သားတို့လည္း ရတနာသံုးပါးအေရး၌
ယဥ္းေက်းလိမၼာ၍ သဒၶါႏွင့္ျပည့္စံုႀက၏, ငါတို့မွတစ္ပါးအျခားသံဃာတို့ ဤရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ဝါမကပ္လာမူ သဂၤါယနာတင္ျခင္းငွာသင့္ျမတ္လွ၏ဟု
အႀကံျဖစ္၏။ အဘယ့္ေႀကာင့္ ဤသို့ႀကံသနည္းဟူမူကား ငါတို့စီမံလတၱံ႔ေသာ
သဂၤါယနာကံသည္ ထာဝရျဖစ္ေသာကံႀကီးတည္း, တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ဝိသဘာဂပုဂၢိဳလ္သည္
မဆိုမျမစ္ မပစ္ပယ္ေသာ္သာ ေကာင္းျမတ္စြာျဖစ္လတၱံ႔. ပစ္ပယ္မူကား
အားထုတ္က်ိဳးမရွိလတၱံ႔ဟု အႀကံျဖစ္ေလသတည္း။ ထိုသို့ႀကံျပီးမွ ရွင္မဟာကႆပသည္
ဤသို့ေသာ ဉတၱိဒုတိယကမၼဝါစာကိုရြတ္၏။-
သုဏာတု ေမ အာဝုေတာ သံေဃာ, ယဒိ
သံဃႆ ပတၱကလႅံ, သံေဃာ ဣမာနိ ပဥၥဘိကၡဳသတာနိ သမၼေႏၷယ် ရာဇဂေဟ ဝႆံ ဝသႏၲာ
ဓမၼဥၥ ဝိနယဥၥစ သံဂါယိတံု, နာေညဟိ ဘိကၡဴဟိ ရာဇဂေဟ ဝႆံ
ဝသိတဗၺႏၲိ။ ဧသာ ဉတၱိ။
သုဏာတု ေမ အာဝုေသာ သံေဃာ။ ပ ။ မံ သံေဃာ ဓာေရတု-
ဟူသည္တည္း။
အဓိပၸါယ္ကား- "ယခု စည္းေဝးႀကေသာ အရွင္ရဟန္းတို့… သံဃာသည္
ငါ၏စကားကိုနာကုန္ေလာ့, သံဃာေတာ္အား သင့္ေလ်ာ္ညီညြတ္ေသာကံသည္ အကယ္၍ျဖစ္အံ႔,
သံဃာေတာ္သည္ ငါေရြးေကာက္အပ္ေသာ ဤငါးရာေသာရဟန္းတို့ကို ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ဝါကပ္၍
သုတ္ အဘိဓမၼာ ဝိနည္းတရားေတာ္ကို သဂၤါယနာတင္ျခင္းငွာ သမၼဳတိေပး၏။ ဤငါးရာမွ
တစ္ပါးေသာရဟန္းတို့သည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ဝါဆို၍ ေနျခင္းကို မရအပ္, ဤသည္ကား
အမ်ားကိုသိေစျခင္းတည္း'ဟု ဆိုလိုသည္။
ရဟႏၲာငါးရာႀကြလာႀကပံု
…………………………
ယင္းသို့ ဉတ္ကမၼဝါရြတ္ျပီးေသာအခါ ရွင္မဟာကႆပသည္ သံဃာေတာ္အေပါင္းတို့ကိုေခၚ၍
"ငါ့ရွင္တို့…ယေန့သည္ ဘုရားနိဗၺာန္စံသည္မွ ၂၁ ရက္လြန္ျပီ, ေႏြလတို့၏အထက္၌
အရက္ေလးဆယ္မွ်သာႀကြင္း၍ ဝါကပ္ျခင္းလည္းနီးေခ်ျပီ, ဤမွ ေနာက္ကာလ၌ ဤမည္ေသာ
ပလိေဗာဓသည္ရွိႀကပါသည္ဟု မဆိုရေအာင္ ရက္ေလးဆယ္၏အတြင္း၌သာ
အနာေရာဂါေႀကာင့္ျဖစ္ေသာ ပလိေဗာဓ, ဆရာတို့ေႀကာင့္ျဖစ္ေသာ ပလိေဗာဓကို
ထေျမာက္ေစကုန္ေလာ့, သကၤန္းခ်ဳပ္ျခင္း သပိတ္ဖုတ္ျခင္းစေသာ
မိမိကိစၥကိုလည္းျပီးႀကေစကုန္ေလာ့"ဟု ဆိုဘိ၍ မိမိတပည့္ငါးရာသံဃာအေပါင္းႏွင့္တကြ တစ္ေႀကာင္းေသာခရီးျဖင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သို့ ေရွးရွဳႀကြေလ၏။
ရွင္အႏုရုဒၶါစေသာ သာဝကႀကီးတို့သည္လည္း မိမိ၏ တပည့္သာဝကအေပါင္းႏွင့္ တစ္ေႀကာင္းေသာခရီးျဖင့္သြားႀက၏။ ပုဏၰေထရ္မူကား ခုနစ္ရာေသာရဟန္းတို့ႏွင့္တကြ ဘုရားနိဗၺာန္လြန္ေသာဌာနဝယ္ ေရာက္လာသမွ်ေသာ ပရိသတ္တို့အား တရားေဟာျခင္းငွာ ကုသိနာရံုျပည္တြင္ က်န္ရစ္ရ၏။
အရွင္အာနႏၵာေထရ္ကား ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွား
ရွိေသာအခါကဲ႔သို့ သကၤန္း သပိတ္ ပရိကၡရာေတာ္ကို ေကာင္းစြာ
ယူေဆာင္လာျပီးလွ်င္ သာဝတၳိျပည္ခရီးျဖင့္ ရဟန္းငါးရာ အျခံရံႏွင့္တကြ
ႀကြေတာ္မူ၏။ အရွင္အာနႏၵာေရာက္ရာေရာက္ရာ ျဖစ္ေသာ ဇနပုဒ္နိဂံုးတို့၌
အလံုးစံုေသာလူတို့သည္ အရွင္အာနႏၵာကိုျမင္လွ်င္ ပူပင္လႈိက္လွဲေသာအသံျဖင့္ေခၚလ်က္ "အရွင္အာနႏၵာ…ေရွးေရွးေသာအခါ ေစာျမတ္စြာႏွင့္အတူသာ လာျမဲျဖစ္ပါလ်က္ ယခုအခါ သံုးလူ႔ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားကို အဘယ္မွာထားခဲ႔၍ အရွင္ဘုရားတစ္ပါးတည္းသာႀကြလာဘိသနည္း
က်ြႏ္ုပ္တို့ဘုရားသခင္ကို မဖူးျမင္ရျပီေလာ"ဟု ဆို၍ ေျခေတာ္ကို ဖက္ရမ္းလ်က္
ထက္ဝန္းက်င္မွငိုေႀကြးႀက၏။ ရွင္အာနႏၵာလည္း မ်ားစြာေသာထိုလူအေပါင္းတို့အား သခၤါရတရားတို့၏သေဘာကို ေဟာျပ၍ သက္သာရာရေစ၏။
အစဥ္သျဖင့္လာ၍ သာဝတၳိျပည္ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို့ ေရာက္ေသာ္ ဘုရားကိန္းဝပ္ေတာ္မူျမဲျဖစ္ေသာ ဂႏၶကုဋိတိုက္ တံခါးကိုဖြင့္၍ ရွိလင့္ေသာေညာင္ေစာင္းအင္းပ်ဥ္ကိုထုတ္လွန္းလ်က္
ရိႏြမ္းေသာအဝတ္. ပန္းမႈိက္တို့ကို သုတ္သင္ျပီးလွ်င္ ဘုရားသခင္
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာအခါက မ်က္ႏွာသစ္ေတာ္မူေသာ အခါကဲ႔သို့
ေနျမဲေနရာ၌ခင္းထားျခင္း, ေသာက္ေတာ္ေရတည္ျခင္း စေသာဝတ္တို့ကိုလည္းေကာင္း
ေရခ်ိဳးေတာ္မူရာ၌ေရတည္ျခင္း ဝစၥကုဋိ ပႆာဝကုဋိတို့ကို သုတ္သင္ျခင္း ေက်ာင္းကိုျပဳျပင္ျခင္းစေသာ ဝတ္တို့ကိုလည္းေကာင္း "ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာအရွင္ဘုရား… ဤအခါကား မ်က္ႏွာသစ္ေတာ္မူေသာအခါပါတည္း။ ဤအခါကား တပည့္သားတို့ကိုတရားျပသ၍ ႀသဝါဒေပးေတာ္မူေသာအခါပါတည္း ဤအခါကား ေရာက္လာေသာပရိသတ္တို့အား တရားေဟာေတာ္မူေသာအခါပါတည္း"ဤသို့ စသည္ျဖင့္ ကိစၥအလံုးစံုတို့ကို ငိုကာငိုကာေလွ်ာက္၍ ျပဳေလ၏။
ထိုသို့ျပဳသည္ကို ေက်ာင္းေတာ္ေစာင့္နတ္တစ္ေယာက္ျမင္လွ်င္ "အရွင္အာနႏၵာ…ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီးေသာအရွင္ဘုရားတို့မွ ဤမွ်ေလာက္ တေခ်ာက္ခ်ားခ်ား တမႈိက္ငင္ငင္ ပူပင္ငိုယိုဘိမူ သူတစ္ပါးတို့မွာ အဘယ္သို့သက္သာရာရႏိုင္ေပေတာ့အံ႔နည္း"ဟု ဆို၏။ ထိုသို့ နတ္သားေလ်ွာက္ႀကားေသာအခါ ရွင္အာနႏၵာလည္း သတိပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာခ်ဳပ္တည္းေတာ္မူ၏။
ဘုရားသခင္ပရိနိဗၺာန္ဝင္သည္မွစ၍ ထိုင္ျခင္း ရပ္ျခင္း သြားလာျခင္းမ်ားသည္ျဖစ္၍ ကိုယ္ေတာ္၌ ထူေျပာေသာ သလိပ္သည္းေျခရွိရကား ႏို႔ရည္ျဖင့္ေဖ်ာ္ေသာဝမ္းလားေဆးကို ဘုဥ္းေပးေတာ္မူ၏။
ထို့ေနာက္ မိုးေသာက္ေသာေန့၌ ေတာေဒယ်ပုဏၰား၏သားျဖစ္ေသာ သုဘလုလင္သည္
ရွင္အာနႏၵာႀကြေရာက္လာရာ၌ ငါသည္ အဖူးအျမင္သြားေသာ္
ေက်ာင္းေတာ္၌ပရိသတ္အလြန္မ်ား၍
တရားေတာ္ကိုမနာရရွိလတၱံ႔. အိမ္သို့ပင့္ျပီးမွ ေကာင္းမြန္စြာ
ဆြမ္းလုပ္ေက်ြး၍ တရားေတာ္ကိုနာရေသာ္ ေကာင္း၏ဟုႀကံျပီးလွ်င္
အရွင္အာနႏၵာ၏အထံသို့ တမန္လႊတ္၍ေလွ်ာက္၏။ ရွင္အာနႏၵာကလည္း "ငါကား ယေန့
အနည္းငယ္ေသာေဆးကို ဘုဥ္းေပးမိသည္. နက္ျဖန္လာနိုင္ျငားအံ႔လည္းမသိ"ဟု မိန့္လိုက္ျပီးမွ ဒုတိယေန့နံနက္ေသာအခါ ေစတကေထရ္ကို ပစၧာသမဏျပဳ၍ သုဘလုလင္၏အိမ္သို့ႀကြျပီးလွ်င္ ဒီဃနိကာယ္၌ သုဘသုတ္ကိုေဟာေပ၏။
ထို့ေနာက္မွ ရွင္အာနႏၵာလည္း ပရိေဘာဂေစတီျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌
က်ိဳးသည္ပ်က္သည္မ်ားကို ျပဳျပင္ျပီးေသာ္ ဝါလနီးေသာအခါ
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သို့ႀကြေတာ္မူေလ၏။ ရွင္မဟာကႆပေထရ္ အရွင္အႏုရုဒၶါေထရ္တို့သည္လည္း မိမိတို့ပရိသတ္ႏွင့္တကြ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သို့အေရာက္ညီႀကေသာ္ ျပည္၏ထက္ဝန္းက်င္၌တည္ေသာ တစ္ဆယ့္ရွစ္ရပ္ေသာ ေက်ာင္းႀကီးတို့၌ ပ်က္စီးယိုယြင္းေလသည္တို့ကိုလည္းေကာင္း က်ေသာအမႈိက္သရိုက္တို့ကိုလည္းေကာင္း သုတ္သင္ျပဳျပင္ႀကကုန္၏။
ေက်ာင္းမ်ားပ်က္စီးရျခင္း မွတ္ခ်က္
…………………………………
[အဘယ့္ေႀကာင့္ ထိုေက်ာင္းႀကီးတို့ ပ်က္စီးယိုယြင္းျခင္း
ရွိေလသနည္းဟူမူကား- ရဟန္တို့သည္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္ယုသည္ဟု ႀကားသိေသာ္
ေက်ာင္းတို့ကိုပစ္ထား၍ မိမိတို့၏သကၤန္း သပိတ္ ပရိကၡရာႏွင့္သာ
ကုသိနာရံုျပည္သို့ လာႀကေသာေႀကာင့္ စိုးစဥ္း က်ိဳးပ်က္ေလသတည္း။]
အဇာတသတ္မင္း သာသနာျပဳပံု
…………………………………
ေက်ာင္းတို့ကိုသုတ္သင္ျပီးေသာ္ ဝါဆိုလျပည့္ေန့၌ ဥပုသ္ျပဳႀက၍ လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန့၌ စည္းေဝး၍ဝါကပ္ျပီးမွ ဤသို့ တိုင္ပင္ႀက၏။ ငါတို့၏ပုဗၺကိစၥကားျပီးျပီ.
ယခုအခါ သဂၤါယနာ တင္ႀကျခင္းငွာ စည္းေဝးရာမ႑ပ္သာလိုေတာ့သည္ ဤအရာကို
အဇာတသတ္မင္းအား ေျပာႀကားႀကကုန္အံ႔ဟု တိုင္ပင္လ်က္ ေနာက္ေန့နံနက္ေသာအခါ
သံဃာေတာ္ရွစ္ပါးတို့ မင္းအိမ္သို့ ႀကြေတာ္မူႀကကုန္၍ မင္းႀကီးအား
ဤသို့ဆိုႀကေလကုန္၏။ 'ျပည့္ရွင္မင္းျမတ္…ငါတို့ျပဳအပ္ေသာဝိဟာရ ပဋိသခၤရဏ စေသာ ကိစၥသည္ ျပီးျပီ။ ယခုအခါ တရားဓမၼကၡႏၶာတို့ကို သဂၤါယနာတင္ရန္သာလိုေတာ့သည္' ဟု ဆိုေလ၏။
ထိုမင္းကလည္း "အရွင္ဘုရားတို့…မရြံ႕မထိတ္ စိတ္ေတာ္ရွိတိုင္း လြတ္လြတ္သာျပဳေတာ္မူပါ. က်ြႏ္ုပ္၏အာဏာစက္လည္း ျဖစ္ပါစိမ့္မည္. အရွင္ဘုရားတို့ဓမၼစက္ကိုလည္း ျဖစ္ပါေစကုန္။ အရွင္တို့၌မျပည့္စံုေသာ အက်ြႏ္ုပ္တို့ျပဳဖြယ္ကိစၥကားအဘယ္နည္း" ဟု ေလွ်ာက္၏။ "မင္းႀကီး…ငါတို့ သံဃာငါးရာစည္းေဝးျခင္းငွာ ေလ်ာက္ပတ္ေသာမ႑ပ္ကိုအလိုရွိေခ်သည္, ထိုမ႑ပ္ကိုကား စရည္းပင္ေရာက္ေသာ လိုဏ္ဝ၌ျပဳေစခ်င္သည္"ဟု ဆိုလွ်င္ "အရွင္ဘုရား…ေကာင္းပါျပီ, အက်ြႏ္ုပ္ေဆာက္လုပ္ပါေတာ့မည္"ဟု ဝန္ခံ၍ ျမန္စြာ သစ္ဝါးတို့ကိုေဆာင္ေစျပီးေသာ္ ညီးညြတ္ျပီးေသာ ေျမအျပင္တစ္ခု၌ ဝိသႀကံဳနတ္သားသည္ဖန္ဆင္းအပ္သည္ႏွင့္တူေသာ
အႀကီးအငယ္ က်ဥ္းက်ယ္နိမ့္ျမင့္ အသင့္ေဝဖန္အပ္ေသာ နံရံသည္တိုင္
ေစာင္းတန္းရွိထေသာ ျခဴးပန္းျခဴးႏြယ္တို့ျဖင့္ ဆန္းႀကယ္စြာ
ေရးျခယ္စီခင္းလ်က္ မင္းအိမ္နန္းေတာ္၏က်က္သေရကို ႏွိပ္စက္ေလသကဲ႔သို့ ျမင္းမိုရ္ထိပ္ဖ်ား သိႀကာဗိမာန္ ေဝဇယန္ကို ျပိဳင္စံ၍ပ်က္ရယ္ျပဳသည့္ပမာ အံ႔ဖြယ္စြာေသာ ျဗဟၼာမင္း၏ ဗိမာန္ႏွင့္တူထေသာ ရွဳဖြယ္ဘနန္းအံ႔မခန္းေသာမ႑ပ္ကို ေဆာက္လုပ္ျပီးလွ်င္ သံဃာေတာ္တို့၏ေနရာမ်ား၌ မ်ားစြာအဖိုးထိုက္ေသာအခင္းတို့ကို ခင္းက်င္းစီရင္လတ္၍ မ႑ပ္၏အလည္ခ်ာ၌ ဘုရားတို့သာေနျခင္းငွာထိုက္ေသာ ဓမၼာသနကိုဆင္စြယ္ယပ္ႏွင့္တကြထား၍ ေတာင္ဘက္နံပါးကိုမွီကာ ဥတၱရာမုချဖင့္ သံဃာေထရ္ႀကီးတို့၏ ေနရာကိုထား၍ ခမ္းနားတင့္တယ္စြာစီမံျပီးေသာ္ သံဃာေတာ္တို့အား "အရွင္ဘုရားတို့…အက်ြႏ္ုပ္ကိစၥျပီးပါျပီ"ဟု ေလွ်ာက္၏။
အရွင္အာနႏၵာ ရဟႏၲာျဖစ္ပံု
……………………………
ထိုအခါ ဝါေခါင္လဆန္းတစ္ဆယ့္ေလးရက္သို့က်၍ သံဃာေတာ္တို့ကလည္းလျပည့္ေန့ပင္စ၍သဂၤါယနာတင္ကုန္အံ႔ဟု
တိုင္ပင္ႀက၏။ ထိုအခါ အခ်ိဳ႕ေသာသံဃာတို့သည္ အရွင္အာနႏၵာကိုရည္၍
"ငါတို့အစည္းအေဝးဝယ္ ကိေလသာ တည္းဟူေသာ ဆိပ္နံ႔တႀကိဳင္ႀကိဳင္လႈိင္လ်က္ ထြက္လာ ဝင္လာလတၱံ႔ေသာ သူတစ္ဦးရွိသည္တကား"ဟု ျပက္ရယ္စကား ဆိုႀကကုန္၏။
ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာကလည္း ငါမွတစ္ပါး ကိေလသာတည္းဟူေသာဆိပ္နံ႔လႈိင္လ်က္
ထိုင္လတၱံ႔ေသာသူ မည္သည္မရွိ., ဤရဟန္းတို့သည္ ငါ့ကိုရည္၍ပင္
ဆိုေခ်သည္တကားဟု ႀကီးမားေသာ သံေဝဂျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းတို့ကလည္း
"အရွင္အာနႏၵာ…နက္ျဖန္ပင္ သံဃာ့အစည္းအေဝးသည္ျဖစ္လတၱံ႔. အရွင္ကား ေသကၡသာျဖစ္၍ အထက္မဂ္ရဖို့ရန္ျပဳဖြယ္ကိစၥရွိေခ်ေသး၏။ မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ အားထုတ္ေတာ္မူပါ. ရဟႏၲာပရိသတ္သို့ဝင္ရပါလတၱံ႔"ဟု ဆိုကုန္၏။
ထိုစကားကိုႀကားလွ်င္ အရွင္အာနႏၵာလည္း ငါသည္ေသကၡသာျဖစ္လ်က္ ရဟႏၲာပရိသတ္သို့ဝင္ျခင္းငွာမသင့္. အားထုတ္၍က်င့္က အရဟတၱဖိုလ္စိတ္သည္ မ်က္စိတမွိတ္ လွ်ပ္ျပက္တစ္ခန့္သာတည္း, ငါ၏ကိစၥသည္ ယေန့ညပင္ ျပည့္စံုေစအံ႔ဟုႀကံျပီးလွ်င္
ညဥ့္ဦးယံကပင္ စႀကႍသို့တက္၍ လူးလာလူးလာသြားလ်က္ ကာယဂတာသတိဟုဆိုအပ္ေသာ
ဒြတၱႎသာကာရကို အႏုေလာမအားျဖင့္စီးျဖန္း၍ သန္းေခါင္ယံ ကုန္ခန္း၏။
မိုးေသာက္ယံသို့လွမ္း၍မွ် တရားအထူးကိုရျခင္းငွာ မတတ္နိုင္ေလေသာ္
ဆင္ျခင္ေတာ္မူျပန္သည္ကား ျမတ္စြာဘုရားသည္ "ခ်စ္သားအာနႏၵာ…သင္ကား
ျဖည့္ျပီးေသာ ပါရမီရွိ၏..ကမၼ႒ာန္းကိုသာေကာင္းစြာအားထုတ္ေလာ့,
မႀကာမီ ရဟႏၲာျဖစ္လတၱံ႔"ဟု မိန့္ေတာ္မူဖူးပါသည္။ ဘုရားရွင္တို့စကားမွာ
လြဲမွားသည္ဟုမရွိဖူး. လြန္က်ဴးေသာဝီရိယေႀကာင့္ပင္
သတိ, သမာဓိကိုမရဘဲ ငါ့အား ဥဒၶစၥျဖစ္ေလသေလာ, ယခုအခါ ဝီရိယႏွင့္သမာဓိကို
မွ်ေစဦးအံ႔ဟုႀကံလ်က္ စႀကႍမွသက္ဆင္းျပီးေသာ္ ေက်ာင္းတြင္းသို့ဝင္၍
အပင္ပန္းေျဖေတာ္မူျခင္းငွာ အိပ္ရာေညာင္ေစာင္းထက္ထိုင္၍ ငါးခိုင္ေသာခႏၶာတို့၏ အနိစၥလကၡဏာကိုဆင္ျခင္လ်က္ ကိုယ္ေတာ္ကိုေလ်ာင္းလိုက္ေသာ္ ေျခေတာ္ကိုေျမမွအႀကြ ဦးေခါင္းေတာ္ ေခါင္းအံုးသို့မက်မီ အထက္မဂ္သံုးတန္ကိုရ၍ အရဟတၱဖိုလ္သို့ ေရာက္ေတာ္မူ၏။
[ထို့ေႀကာင့္ ငါတို့ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္၌ ေလ်ာင္းစဥ္လည္းမဟုတ္ ထိုင္စဥ္လည္းမဟုတ္ ရပ္စဥ္လည္းမဟုတ္ သြားစဥ္လည္းမဟုတ္ ဣရိယာပုတ္ေလးပါးမွလြတ္ကြာလ်က္
ရဟႏၲာျဖစ္သည္ကား မည္သူနည္းဟုေမးလွ်င္ "အရွင္အာနႏၵာေပတည္း" ဟု
ေျဖအပ္၏။]ယင္းသို့ အရွင္အာနႏၵာျဖစ္သည့္ေနာက္ မိုးေသာက္ေသာေန့၌
ေလးရာကိုးက်ိပ္ကိုးပါးေသာရဟန္းတို့
ဆြမ္းစား၍ျပီးႀကေသာ္ သပိတ္သကၤန္းကိုသိုမွီး၍ မ႑ပ္သို့ကပ္ျပီးလွ်င္
ေထရ္စဥ္ေနရာျဖင့္ ေကာင္းစြာစည္းေဝးႀက၏။ အရွင္အာနႏၵာ၏အလို့ငွာလည္း
ေနရာကိုထားႀက၏။ အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းတို့ကလည္း ဤေနရာကား
အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၏ေနရာနည္းဟုေမးႀကလွ်င္ အရွင္အာနႏၵာ၏ ေနရာေပတည္းဟု ေျပာလင့္၏။
ရွင္အာနႏၵာလည္း မိမိရဟႏၲာျဖစ္ေႀကာင္းကို သိစိမ့္ေသာငွာ
သံဃာတို့ႏွင့္အတူမလိုက္မူ၍ သံဃာတို့ေတာင့္တေသာအခါမွ မဟာပထဝီကိုဝင္လွ်ိးကာ
ထားႏွင့္ေသာေနရာထက္၌ ကိုယ္ေတာ္ကိုရုတ္ျခည္းျပေပ၏။ ထိုသို့ျပေသာအခါမွ ရဟႏၲာျဖစ္ေႀကာင္းကို သံဃာေတာ္အေပါင္းတို့သိႀကသတည္း။ တစ္ရံေသာအခါလည္း အာကာသခရီးျဖင့္သြား၍ ေနရာ၌ ထင္ရွားျပသတည္း။
ပထမသဂၤါယနာတင္ပံု
………………………
သံဃာတို့စည္းေဝးမိႀကေသာအခါ ရွင္မဟာကႆပလည္း "ငါ့ရွင္တို့…
သံုးပံုေသာပိဋကတ္တို့တြင္ ဝိနည္းကိုပင္ေရွးဦးစြာ သဂၤါယနာ တင္ႀကအံ႔ေလာ,
သုတ္ အဘိဓမၼာကိုပင္ ေရွးဦးစြာ သဂၤါယနာ တင္ႀကအံ႔ေလာ"ဟု ေမး၏။
သံဃာေတာ္တို့ကလည္း "အရွင္ဘုရား ဝိနည္းတရားမည္သည္ကား သာသနာေတာ္၏အသက္တည္း.
ဝိနည္းတည္မွသာလွ်င္ သာသနာေတာ္တည္ရာ၏။ ထို့ေႀကာင့္
ဝိနည္းကိုေရွးဦးစြာသဂၤါယနာတင္သင့္ပါသည္"
ဟု ေလွ်ာက္၏။ "ဝိနည္းကိုတင္ႀကအံ႔ဆိုေသာ္ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုအမွဴးထား၍
တင္သင့္သနည္း"ဟု ေမးျပန္၏။ "အရွင္ဥပါလိကိုအမွဴးထား၍ တင္ႀကကုန္အံ႔"ဟု
ေလွ်ာက္၏။ "အသို့နည္း..အရွင္အာနႏၵာမစြမ္းနိုင္သေလာ" ဟု ေမးျပန္လွ်င္ "အရွင္အာနႏၵာလည္းစြမ္းနိုင္ပါ၏. သို့ရာတြင္ အရွင္ဥပါလိကိုမူကား ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ အရွင္ဥပါလိကို ဝိနယဓရအရာ၌ ဧတဒဂ္ထားေတာ္မူေခ်သည္, ထို့ေႀကာင့္ အရွင္ဥပါလိကိုအမွဴးထားသင့္ပါသည္" ဟု ေလွ်ာက္၏။
ယင္းသို့ ေမးျမန္းညွိႏႈိင္းႀကေသာအခါ အရွင္မဟာကႆပႏွင့္ အရွင္ဥပါလိတို့သည္
သမၼဳတိဉတ္ကိုထားႀက၏။ ထို့ေနာက္မွ အရွင္ဥပါလိသည္ဆင္စြယ္ျဖင့္စီေသာယပ္ကိုကိုင္လ်က္
တရားပလႅင္ထက္၌ အေရွ႔သို့မ်က္ႏွာမူ၍ေန၏။ ရွင္မဟာကႆပလည္း
ေတာင္ဘက္နံရံကိုမွီလ်က္ ေျမာက္သို့မ်က္ႏွာမူကာ ေထရာသန၌ ေနျပီးေသာ္
ဤသို့ေမးေတာ္မူ၏။ "ငါ့ရွင္ဥပါလိ ပထမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္
အဘယ္ျပည္ရြာ၌ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုအေႀကာင္းျပဳ၍
ပညတ္ေတာ္မူသနည္း"ဟု ေမး၏။ အရွင္ဥပါလိကလည္း "အရွင္ဘုရား…ေဝသာလီျပည္၌
ကလႏၵသူေဌးသားျဖစ္ေသာ သုဒိန္သည္ မိမိမယားေဟာင္း၌ ေမထုန္မွီဝဲျခင္းတည္းဟူေသာအေႀကာင္းေႀကာင့္ ပညတ္ေတာ္မူပါသည္"ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဤသို့ေသာနည္းအားျဖင့္ အလံုးစံုေသာသိကၡာပုဒ္တို့၏ ဝတၳဳကိုလည္းေကာင္း,
နိဒါန္းကိုကိုလည္းေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္းေကာင္း ပညတ္ရင္းကိုလည္းေကာင္း
အႏုပညတ္ကိုလည္းေကာင္း အာပတၱိဝါရကိုလည္းေကာင္း အနာပတၱိဝါရကိုလည္းေကာင္း
ပဒဘာဇနီကိုလည္းေကာင္းေမး၏။ ေမးတိုင္းေမးတိုင္း၌ အရွင္ဥပါလိလည္းေျဖဆို၏။
ထိုသို့ ေမးေျဖႀကျပီးမွ ဤမွ်ေသာသိကၡာပုဒ္စုကား ပါရာဇိကက႑တည္း, ဤမွ်ကား
သံဃာဒိသိသ္တည္း, ဤမွ်ကား အနိယတတည္း..ဤသို့ စသည္ျဖင့္ ပါရာဇိကေလးပါး
သံဃာဒိသိသ္တစ္ဆယ့္သံုးပါး အနိယတႏွစ္ပါး နိႆဂၢိယပါစိတ္ သံုးဆယ္, သုဒၶပါစိတ္
၉၂ ပါး.. ပါဋိေဒသနီေလးပါး, ေသခိယ ၇၅ ပါး. အဓိကရဏသမထ ၇ ပါး အားျဖင့္ ေပါင္း
ႏွစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ခုနစ္ပါးေသာတရားအစုကို
ဘိကၡဳဝိဘင္း ဟူေသာအမည္ျဖင့္ထား၍ ရဟန္းမိန္းမတို့အား ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ
ပါရာဇိကရွစ္ပါး သံဃာဒိသိသ္ ၁၇ ပါး နိႆဂၢိယပါစိတ္ ၃၀, သုဒၶပါစိတ္ ၁၆၆ပါး,
ပါဋိေဒသနီ ၈ ပါး... ေသခိယ ၇၅ပါး..အဓိကရဏသမထခုနစ္ပါးအားျဖင့္ ၃၁၁ ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္တို့ကို ဘိကၡဴနီဝိဘင္းဟူေသာအမည္ျဖင့္ထား၍
ႀကြင္းေသာတရားအစုကို မဟာဝါခႏၶက စူဠဝါခႏၶက ပရိဝါ ဟူေသာအမည္ျဖင့္
သီးသန့္ထားျပီးမွ ရဟႏၲာငါးရာလံုး ေပါင္းစုရံုး၍ ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ႀကကုန္၏။
[အခ်ိန္ရတဲ႔အခါ ဝိနည္းေတြအက်ယ္တင္ေပးပါမည္။ ျပည့္စံုစြာသိလိုလွ်င္ ဝိနည္းပိဋက၌ ေလ့လာနိုင္ပါသည္။]
ဝိနည္းကိုသဂၤါယနာတင္ျပီးေသာ္
ရွင္မဟာကႆပလည္း "ငါ့ရွင္တို့… သုတ္ အဘိဓမၼာကို သဂၤါယနာတင္ရာဝယ္
အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကို အမွဴးထား၍ သဂၤါယနာတင္သင့္သနည္း"ဟု ေမးျပန္၏။
"အရွင္အာနႏၵာကိုအမွဴးထား၍တင္သင့္ပါသည္"ဟု ေလွ်ာက္လွ်င္ ရွင္အာနႏၵာကို ရွင္ဥပါလိ၏ေနရာသို့တက္ေစ၍ ဤသို့ေမးျပန္၏။ "ငါ့ရွင္အာနႏၵာ…ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျဗဟၼဇာလသုတ္ကို အဘယ္ေဒသ၌ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုအေႀကာင္းျပဳ၍
ေဟာေတာ္မူပါသနည္း"ဟု ေမး၏။ "အရွင္မဟာကႆပ … ဤျဗဟၼဇာလသုတ္ကို
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ႏွင့္ နာဠႏၵျမိဳ႕၏အႀကားသို့ ဘုရားႀကြလာေတာ္မူေသာကာလ
သုပၸိယပရိဗိုဇ္ႏွင့္ ျဗဟၼဒတ္လုလင္တို့ ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း
ခ်ီးမြမ္းျခင္းျဖစ္သည္ကို အေႀကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူပါသည္"ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဤသို့စသည္ျဖင့္ အလံုးစံုေသာသုတၱန္ပိဋကတ္ အဘိဓမၼာပိဋကတ္တို့ကို
အရွင္မဟာကႆပေမးေတာ္မူသည္။ ေမးတိုက္းေမးတိုင္းလည္း အရွင္အာနႏၵာေျဖေတာ္မူသည္။
ဤသို့ို့ေမးေျဖႀကျပီးမွ ရွည္ေသာပမာဏရွိေသာ ၃၄ သုတ္ကို ေပါင္း၍
ဒီဃနိကာယ္ဟုသမုတ္သည္။ အလယ္ပမာဏရွိေသာ ၁၅၂ သုတ္ကိုေပါင္း၍
မဇၩိမနိကာယ္ဟုသမုတ္သည္။ ငယ္ေသာပမာဏရွိေသာ ၇၇၆၅ သုတ္ကိုေပါင္း၍
သံယုတၱနိကာယ္ဟု သမုတ္သည္။ အဂၤါတစ္ပါးလြန္သုတ္စု
၉၅၅၇ သုတ္ကိုေပါင္း၍ အဂၤုတၱရနိကာယ္ဟုသမုတ္သည္။
၉၅၅၇
သုတ္ကိုေပါင္း၍ အဂၤုတၱရနိကာယ္ဟုသမုတ္သည္။ ခုဒၵကပါဌ..ဓမၼပဒ, ဥဒါန္း,
ဣတိဝုတ္, သုတၱနိပါတ္, ဝိမာနဝတၳဳ ေပတဝတၳဳ ေထရဂါထာ ေထရီဂါထာ ဇာတ္ နိေဒၵသ
ပဋိသမ႓ိဒါမဂ္ အပဒါန္ဗုဒၶဝင္ စရိယပိဋကအားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ငါးက်မ္းေသာ
သုတ္တို့ကိုလည္းေကာင္း ထိုမွႀကြင္းေသာ
ဘုရားစကားေတာ္တို့ကို လည္းေကာင္း ေပါင္းခ်ဳပ္၍ ခုဒၵကနိကာယ္ဟု သမုတ္သည္။
ဤသို့ အမည္အရည္ သီးသန့္မွတ္ျပီးမွ ရဟႏၲာငါးရာလံုးေပါင္းရံုး၍
ရြတ္အံသရဇၩာယ္ႀကကုန္၏။
ထို့ေႀကာင့္-
သေမာဓာေနတြာ ဂါယႏၲိ ဧတၳာတိ သဂၤါယနာ- ဟူေသာ ဝစနတၳႏွင့္ညီစြာ သဂၤါယနာမည္၏။
အနက္ကား=
ဧတၳသမေယ=ဤအခါ၌ (ဝါ) ဤအစည္းအေဝး၌။ သေမာဓာေနတြာ=ေပါင္းရံုး၍။ ဂါယႏၲိ=ရြတ္ႀကကုန္၏။
ဣတိတသၼာ=ထိုသို့ေပါင္း၍ရြတ္ရာျဖစ္ေသာသတၱိေႀကာင့္။ သဂၤါယနာ=သဂၤါယနာမည္၏။
(သံ=ေရွးရွိေသာ, ဂါ=ဓာတ္,ယု=ပစၥည္း။)
ယင္းသို့
သဂၤါယနာတင္၍ျပီးဆံုးေသာအခါ မဟာပထဝီေျမႀကီးသည္ ေကာင္းခ်ီးေပးသည့္ပမာ
မဟာသမုဒၵရာအဆံုးရွိသည္ကိုျပဳ၍ အိုးထိန္းစက္ကဲ႔သို့ သြက္သြက္ခါမွ်တုန္လႈပ္၏။
သုရာ ဂဠဳန္ ကုမ႓ဏ္အမ်ား သိႀကား ျဗဟၼာတို့၏ ေႀကာ္ျငာဟစ္ေႀကြး
ေကာင္းခ်ီးေပးေသာအသံတို့သည္ ညံညံညဳန္းညဳန္း အုန္းအင္ခတ္မွ် ရွိကုန္၏။
အံ႔ဖြယ္သရဲမျဖစ္ဖူးျမဲ ထူးကဲေသာတိတ္နိမိတ္တို့သည္ ျဖစ္ကုန္၏။
ပထမသဂၤါယနာကား ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန့မွစ၍တင္သည္။ တေပါင္းလျပည့္တိုင္ေအာင္ ခုနစ္လေျမာက္မွျပီးဆံုးသတည္း။
0 Comments