Advertisement

Responsive Advertisement

လူေသေသာ္လည္း ကုိယ္ေရမပုတ္ရျခင္း


ကိေလသာမွန္သမၽွဟာ အာမဂႏၶ=ညႇီေဟာက္တဲ့အနံ႔, အညႇီအေဟာက္သာျဖစ္သည္။
"နိကၠိေလသာနံ မတသရီရမၸိ ဒုဂၢႏၲံ နေဟာတိ"
နကၠိေလသာနံ - ကိေလသာမရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔၏
မတသရီရမၸိ - ေသသြားေသာ အေလာင္းေကာင္ ရုပ္ကလာပ္သည္လည္း
ဒုဂၢႏၲံ နေဟာတိ - အပုပ္နံ႔မထြက္
ဒီအ႒ကထာ စကားရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေသလၽွင္ မပုပ္တဲ့ သူေတြကို ရဟႏၲာ ပဲ လို႔ ယူဆတဲ့ အယူအဆဟာ ျမန္မာ ျပည္မွာ ႀကီးထြားေနတယ္။ ဒီအယူအဆက ေသလို႔ မပုပ္ သူကို ရဟႏၲာ အေနနဲ႔ ၾကည္ညဳိလို႔ ကိုယ့္အတြက္ သိပ္ အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေပမယ့္ ေသၿပီးတဲ့အခါ ေတာင့္တင္းသြား တဲ့သူေတြ၊ ပုပ္သြားတဲ့ သူေတြကို ရဟႏၲာ မဟုတ္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲမိရင္ေတာ့ အႏၲရာယ္ ရွိႏိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေသလၽွင္ မေတာင့္တင္း မပုပ္သူကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၾကည္ညိဳရံု မကဘဲ သူတကာကို ဒါရဟႏၲာပါလို႔ ဇြတ္ေျပာမိရင္လည္း အႏၲရာယ္ ရွိတယ္။

ေသလို႔ ပုပ္တယ္၊ မပုပ္ဘူး ဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရဘူး။ ေသၿပီးေနာက္ ပိုင္း မေတာင့္တင္း၊ မပုပ္ဘူးဆိုတာ ပုထုဇဥ္မွာလည္းျဖစ္ ႏိုင္တယ္။ ေသကၡအရိယာေတြမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ရဟႏၲာေတြမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ကိေလသာေတြ ရွိေနေပမယ့္ အတိတ္ကပါလာတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ ေသၿပီးေနာက္ မပုပ္တာေတြ ရွိတယ္။ ဝိပႆနာ က်က်နန ရႈထားလို႔ မပုပ္တာလည္းရွိတယ္။ ကိေလသာေတြ အကုန္ကုန္သြားလို႔ အ႒ကထာ စကားရပ္အတိုင္း မပုပ္တာလည္း ရွိတယ္။ အ႒ကထာကို အမွားလို႔ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အ႒ကထာ မွန္တယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် တစ္ခုကို ရွင္းျပ ထားတဲ့ စကားရပ္ကို ေလွနံဓားထစ္ အေသဆုပ္ထားရင္ ကိုယ့္အမွားပဲဆိုတာ သိေစခ်င္တာပါ။ ရုပ္ခႏၶာဆိုတာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တူမွမတူဘဲ။ ပုပ္ခ်င္ပုပ္မွာေပါ့။ ရုပ္ဆိုတာ သူ႔ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအတိုင္း ျဖစ္လာမွာပဲ ကိုယ္ကေျပာ မရဘူး။ အေရးႀကီးတာက ေသလၽွင္မပုပ္တာ ရဟႏၲာပဲ ရယ္လို႔ ဘုရားက မေဟာဘူး ဆိုတာပဲ။ မေဟာဆို ဒီစကားက တစ္ဖို႔ တစ္ဖက္ တစ္စုတည္း ၾကည့္ၿပီး ေျပာဖို႔ မွန္မွ မမွန္ပဲကို။ ဘယ္ေဟာပါ့မလဲ။ ကိေလသာ ကင္း မကင္း၊ စင္ မစင္ ဆိုတာ ရုပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူက်င့္ၾကံခဲ့တဲ့ တရားဓမၼကို ၾကည့္ရမွာပဲ။
ရဟႏၲာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆေတြမွာ ေသလၽွင္ ညာဘက္ေစာင္းတယ္ ဆိုတာကလည္း ပါေသးတယ္။ အရွင္ေကာ႑ညႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံတာ ထိုင္လ်က္စံတာေလ။ ဘယ္လိုလုပ္ ညာဘက္ေစာင္းမလဲ။ ရဟႏၲာ မဟုတ္ဘူး ေျပာမလား။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႀကီး က်ေတာ့ မတ္တပ္စံတယ္တဲ့။ ဘယ္မွာညာဘက္ေစာင္းမလဲ။ အရွင္အာနႏၵာတို႔ သႏၲိအမတ္ႀကီးတို႔ ေကာင္းကင္ေပၚ ပ်ံတက္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ စံတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေတြၾကည့္ၿပီး ဒီပုဂၢဳိလ္ ေတြကို ရဟႏၲာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ ရပါ့မလား။
ေနာက္ထပ္ အရိုးခ်ိတ္ဆက္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒီအယူကေတာ့ အေတာ္ဗဟုသုတ နည္းၿပီး လက္လြတ္စပါယ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ စာေပမွာပါတာ က ဘုရားအေလာင္းေတြအရိုးက သံကြင္းလို ကြင္းဆက္၊ ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းအရိုးက ခၽြန္ေတာင္းခ်ိတ္လို ခ်ိတ္ဆက္၊ က်န္လူေတြ ေတ့ဆက္ လို႔ပဲ ဆိုတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားေလာင္း ကြင္းဆက္လိုပဲ စၾကာမင္းေလာင္းေတြလည္း ကြင္းဆက္ပဲ။ စာေပမွာ ထင္ရွားတာ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသားအျပင္ နႏၵမင္းသားတို႔ ရာဟုလာမင္းသားတို႔ ကို လည္း စၾကာမင္းေလာင္းအဂၤါနဲ႔ ညီတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔လည္း အရိုးကြင္းဆက္ပဲေလ။ ဘုရားမွ မဟုတ္ဘဲ။
 ပုပ္ျခင္း မပုပ္ျခင္းနဲ႔ ရဟႏၲာရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ေတြကိုပဲ ဆက္တာေကာင္းတယ္။ သာသနာေတာ္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာႀကီးက ေနလို လလို ထင္ရွားတယ္။ ျဗဟၼာကို ကိုးကြယ္ေနတဲ့ တစ္မိသားစုလံုးကို အရိယာေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ တယ္။ ညီအကို ေမာင္ႏွမ ခုနစ္ဦးစလံုး ရဟႏၲာေတြ ျဖစ္ ကုန္တယ္။
ညီအႀကီးဆံုး ဥပေသနဆိုတာလည္း ထင္ရွားတဲ့ ရဟႏၲာႀကီး တစ္ပါးပါ။ ဒီရဟႏၲာႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့ရက္မွာ သံဃာေတြနဲ႔ စကားေျပာေနတုန္း အေပၚကေဆာ့ေနတဲ့ ေႁမြကေလး ျပဳတ္က်လာတယ္။ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ကိုယ္ေပၚကို က် တဲ့အခါ အရွင္ဥပေသနက ကိုယ္ေတာ္တို႔ တပည့္ေတာ္ကို အျပင္ထုတ္ေပးပါလို႔ ေျပာတယ္။ အျပင္ကို မ,ထုတ္ၿပီး မၾကာခင္ပဲ အသားေတြပုပ္ေဆြး ျပတ္က်ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံ သြားတယ္။ အင္မတန္ အဆိပ္ျပင္းတဲ့ ေႁမြမ်ဳိး။ ကိုက္မိလၽွင္ ေဆးမမီဘူး။ ခ်က္ခ်င္း အသားပုပ္ေဆြးၿပီး အသက္ ပါသြားတယ္။ အခ်ိဳ႕က ဒီေႁမြရဲ႕ အသားနဲ႔ထိလၽွင္ေတာင္ အဆိပ္မိတယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ရွိတယ္။ စာေရးသူတို႔ ပ်ဥ္းမနားနယ္ဘက္ေနစဥ္က ေႁမြျပဒါးဆိုလား၊ ေႁမြပတုတ္ဆို လား အေရျပားေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႔ေႁမြက ဒီလိုအဆိပ္မ်ဳိး ရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ကိုင္လည္း မကိုင္ဖူးပါဘူး။ အကိုက္လည္း မခံရဖူးပါဘူး။ (ခံရရင္ ဒီစာဘယ္ေရးႏိုင္ ပါ့မလဲ)။ အိမ္ထဲဝင္လာတာေတာ့ ၾကံဳဖူးတယ္။ မွားဝင္ လာတာထင္ပါတယ္။ ျပန္ထြက္သြားမွ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ တယ္။ ထားပါေလ....။ ေျပာခ်င္တာက အရွင္ဥပေသန ရဟႏၲာႀကီး ေႁမြဆိပ္ေၾကာင့္ ပုပ္တယ္ေပါ့။ ရုပ္ဆိုတာ ဒီလိုပဲ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းအလိုက္ ျဖစ္မွာပဲ။ ကိေလသာ ကင္းေနလို႔ ေႁမြဆပ္မတက္ဘူးဆိုတာ ဘယ္ဟုတ္ပမလဲ။ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားေနရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ အခုက ပံုမွန္ ေနရင္းထိုင္ရင္းဆိုေတာ့ အဆိပ္တက္တာေပါ့။
(ဒါေတာင္အခ်ဳိ႕က ေသာတာပန္ အရက္ေသာက္လၽွင္ မမူးဘူးတို႔၊ ေရနဲ႔အရက္ေရာေသာက္လၽွင္ ေရပဲဝင္တယ္တို႔ အရက္က ေရျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကေသးတယ္။ ရဟႏၲာ ကိုယ္ထဲေတာင္ ေႁမြဆိပ္ဝင္ေသးတာ ေသာတာပန္ကိုယ္ထဲ ကိုေရာ အရက္ဘာလို႔ မဝင္ႏိုင္ရမလဲ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေသာက္ခ်င္ေသာက္ပါ။ ေသာတာပန္ မဟုတ္ဘူးဆိုလည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အခုေတာ့ ေသာတာပန္လဲျဖစ္ခ်င္ အရက္ ကလည္း မျပတ္ႏိုင္ေတာ့ ငါးပါးေမွာက္တာေပါ့။ ေသာတာပန္တစ္ေယာက္ ခြဲစိပ္ခန္းဝင္စရာရွိလို႔ ေမ့ေဆးထံုေဆးေပးတဲ့အခါ မတိုးဘူးဆိုရင္ မခက္ေပဘူးလား။)
ေနာက္ထပ္ ပူတိဂတၱတိႆမေထရ္ဆိုတာ ရဟႏၲာပဲ။ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ အသား၊ အရုိး ေဆြးေႁမ့ပုပ္ပြၿပီး စံတာပဲ။ သူက အစကတည္းက ေရာဂါျဖစ္ေနတာ။ အရွင္ဥပတိႆ မေထရ္ႀကီး ကိေလသာကင္းစင္ေပမယ့္ ေႁမြဆိပ္ေၾကာင့္ ပုပ္ရသလို အခုလည္း ကိေလသာကင္းစင္ေပမယ့္ ေရာဂါေၾကာင့္ ပုပ္ရတာပဲ။ ပုပ္တာ နံတာ ရုပ္ရဲ႕သေဘာပဲ။ ကိေလသာဆိုတဲ့ နာမ္ေတြကို ျပႆနာမရွာႏိုင္ပါဘူး။
ရုပ္ဆိုတာ ေသၿပီး ပုပ္ရင္လဲ ပုပ္မွာပဲေလ။ မေသခင္ေတာင္ ဒီေလာက္ပုပ္ေဟာင္ နံေစာ္ေနတာကိုး။ ေန႔တိုင္း သန္႔ရွင္း ေရးလုပ္ေနလို႔သာ သက္သာေနတာ။ မဟုတ္ရင္ အခ်စ္ ေလး၊ အသဲေလး၊ ပူတူတူးေလး ဆိုတဲ့လူေတြေတာင္ ကပ္ခ်င္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရဟႏၲာႀကီးတစ္ပါး သက္ေတာ္ကလည္းႀကီး၊ က်န္းမာေရးကလည္းမေကာင္း၊ ျပဳစုမယ့္သူ လည္းမရွိလို႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ အလိမ္းလိမ္း ကပ္ေနတာ ကို သိၾကားမင္းက လာျပဳစုတယ္လို႔ေျပာတယ္။ မေထရ္ႀကီးက နတ္ဆိုတာ လူအနံ႔ကို တစ္ယူဇနာကေတာင္ မခံႏိုင္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သြားပါလို႔ခိုင္းေတာ့ သိၾကားမင္းက အရွင္ဘုရားရဲ႕ သီလရနံ႔ဟာ အလြန္ေမႊးႀကိဳင္ပါတယ္လို႔ ျပန္ ေျပာတယ္။ ဒါ လူနံ႔ေမႊးတယ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ သီလရနံ႔ကိုေျပာတာ။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္ ရနံ႔ေတြက ေမႊး ႀကိဳင္ေနတာ။ ရုပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဘုရားေတာင္ သူ႔ကိုယ္သူ ပုပ္တယ္လို႔ ေျပာဖူးတယ္။ "ကႎေတ ဝကၠလိ ဣမိနာ ပူတိကာေယ = ဝကၠလိ! ငါဘုရားရဲ႕ ကိုယ္ေကာင္ပုပ္အားျဖင့္ သင့္မွာ ဘာအက်ဳိးရွိမလဲ"တဲ့။ အေသြး၊ အသား၊ သလိပ္၊ ေခၽြး၊ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္ေတြ စုေပါင္းေနတဲ့ ဒီရုပ္ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးက ပုပ္တာမဆန္းဘူး။ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ရဟႏၲာ ျဖစ္ မျဖစ္ ေျပာေနတာကသာ ထူးဆန္းေနတာပါ။
ဒီရဟႏၲာႀကီးက သာဝတၳိျပည္က ျမတ္စြာဘုရား တရား ေဟာတာကိုၾကားၿပီး ရဟန္းျပဳလာတာပါ။ ဘြဲ႕ကေတာ့ တိႆလို႔ေခၚတယ္။ ေနာက္ပိုင္း မုန္႔ညႇင္းေစ့ေလာက္ အနာ ေလး ကိုယ္မွာ ျဖစ္လာရာကေန ေနာက္ေတာ့ ပဲေနာက္ေစ့ ပမာဏ၊ ပဲစင္းငံုသီးပမာဏ၊ ဇီးသီးပမာဏ၊ ဇီးျဖဴသီး၊ ဥသၽွစ္သီး ေလာက္အထိ အနာေတြက ႀကီးလာတယ္။ သကလသရီရံ - ကိုယ္အလံုးသည္၊ ဆိဒၵါဝဆိဒၵံ - အေပါက္ အေပါက္၊ အေဟာသိ - ျဖစ္၏ တဲ့။ အဲေတာ့မွ ပူတိဏၱ တိႆေထရ္ေရာ ေတြဝ နာမံ ကိုယ္လံုးပုပ္ေသာ တိႆ ေထရ ဆိုတဲ့ နာမည္တြင္သြားတာ။ ေနာက္ထပ္ၾကာလာ ေတာ့ အ႒နီ - အရိုးတို႔သည္ ဘိဇၨႎသု - က်ဳိးကုန္၏။ အပ႒ိဇဂၢိေယာ - မသုတ္သင္ႏိုင္သည္။ အေဟာသိ - ျဖစ္၏ နိဝါသန ပါရုပနပိ - ဝတ္ေသာသကၤန္းရံုေသာသကၤန္းလည္း ပုဗၺေလာဟိတ မကၡိတံ - ျပည္ေသြးအလိမ္းလိမ္းကပ္ျခင္း ရွိ၏ လို႔ဆိုတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ျပဳစုမယ့္သူမရွိလို႔ ဘုရားကိုယ္တိုင္လာျပဳစုမွ ရဟန္းေတြ ဝိုင္းျပဳစုၾကတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ ေသြးျပည္ အလိမ္းလိမ္းနဲ႔ ညစ္ပတ္ေနရာ က သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၿပီးလို႔ စိတ္လက္ ေပါ့ပါးေနတုန္း ဘုရားက တရားေဟာမွ တိႆရဟန္း ရဟႏၲာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒီေဝဒနာနဲ႔ပဲ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္။ ဘုရားက တႆ - ထိုရဟႏၲာ၏ သရီရကိစၥံ - သၿဂႋဳလ္ျခင္းကိစၥကို ကာရာေပတြာ - ျပဳေစ၍ ဓာတုေယာ - ဓာတ္ေတာ္တို႔ကို ဂေပတြာ - ယူ၍ ေစတိယံ - ေစတီကို ကာရာေပသိ - တည္ ေစတယ္တဲ့။ရဟန္းေတြကလည္းဘုရားကို ပူတိဂတၱတိႆ မေထရ္ႀကီးသည္ ကုဟႎ - ဘယ္အရပ္မွာ နိဗၺေတၱာ - ျဖစ္သ လဲ လို႔ေမးေတာ့ ပရိနိဗၺဴေတာ - ပရိနိဗၺာန္စံၿပီ တဲ့။ ဒီေတာ့ ရဟန္းေတြက အရဟတၱဴ ပနိႆယသမၸႏၷႆ - အရဟတၱ ဖိုလ္၏ ဥပနိႆယည္းနဲ႔ျပည့္စံုေသာ ဘိကၡဳေနာပန - ရဟန္းကား ကႎကာရဏ - အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဂတၱံ - ကိုယ္သည္၊ ပူတိကံ - ပုပ္ျခင္းရွိ၏၊ ဇာတံ - ျဖစ္ေလသ နည္း၊ ကႎကာရဏ - အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္၊ အ႒ီနိ - အရိုးတို႔သည္၊ ဘႏၷာနိ - က်ဳိးကုန္ဘိသနည္း၊ ကႎကာရဏ - အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္၊ အရဟတၱႆ - အရဟတၱဖိုလ္ ၏၊ ဥပနိႆယဘာဝံ - အေၾကာင္းႏွင့္ျပည့္စံုသည္၏အျဖစ္ သို႔၊ ပတၱံ - ေရာက္ေလသနည္း လို႔ေမးတာေပါ့။ ဘုရားက ေျဖတာ ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ဘိကၡေဝ - ရဟန္းတို႔၊ ဧတံ တဗၺံ - ဤအလံုးစံုသည္၊ ဧတႆ - ထိုရဟန္း၏၊ အတၱနာ - မိမိ သည္၊ ကတကေမၼေနဝ - ျပဳအပ္ေသာကံျဖင့္သာလၽွင္၊ နိဗၺတၱံ - ျဖစ္၏ တဲ့။ ဘာေတြျပဳဖူးသလဲ ေမးမွ အတိတ္ ဇာတ္ကိုေဟာတာ။ သူက အတိတ္တုန္းက ငွက္မုဆိုး ျဖစ္ခဲ့ တာကိုး။ သူဖမ္းမိတဲ့ ငွက္ေတြကို ဘုရင္ကိုဆက္တယ္။ ပိုတာေတြကို ေရာင္းစားတယ္။ ေနာက္ပိုတာေတြကို သတ္ ၿပီး သိမ္းထားလုိက္တယ္။ ငွက္ေသေတြကို ပူတိကာဝ - ပုပ္သည္သာလၽွင္၊ ဘဝိႆႏၲိ ျဖစ္ကုန္၏ ဆိုေတာ့ သူက မပုပ္ေအာင္ မသတ္ေတာ့ဘူး။ မပ်ံႏိုင္ေအာင္ ဒူးရိုးေတြ အေတာင္ရိုးေတြကို ခ်ဳိးထားတယ္။ ေနာက္ရက္က်ေတာ့ ေရာင္းလို႔ရေအာင္ေပါ့။ ငွက္ေတြအမ်ားႀကီးရရင္ သူကိုယ္ တိုင္လည္း ခ်က္စားတာေပါ့။ တစ္ေန႔ ငွက္သားဟင္း ေကာင္းေကာင္းခ်က္ထားၿပီး စားခါနီး ရဟႏၲာတစ္ပါး ႂကြ လာတာျမင္ေတာ့ သဒၶါေပါက္လို႔ ေလာင္းလႉၿပီး တုေမွဟိ - အရွင္ဘုရားတို႔၊ ဒိ႒ဓမၼႆ - ျမင္အပ္ေသာတရား၏၊ မတၳကံ - ၿပီးျခင္းသို႔၊ ပါပုေဏယ်ံ - ေရာက္ပါလို၏ လို႔ ဆုေတာင္းခဲ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္ အေၾကာင္း အက်ဳိး ဆက္စပ္ျပတာက ဘိကၡေဝ - ရဟန္းတို႔၊ တဒါ - ထိုအခါ၌၊ တိႆႆ - တိႆ၏၊ ကတကေမၼန - ျပဳအပ္ ေသာကံျဖင့္၊ ဧတံ - ဤမေကာင္းမႈသည္၊ တိႆႆ - တိႆအား၊ ဥပၸႏၷံ - ျဖစ္ၿပီး၊ သကုဏာနံ - ငွက္တို႔၏၊ အ႒ီေလ ဒနနိႆေႏၵန - အရိုးကိုခ်ဳိးခဲ့ဖူးေသာ မေကာင္းမႈ ကံ၏ အက်ဳိးဆက္ျဖင့္၊ တိႆႆ - တိႆ၏၊ ဂတၱဥၥ - ကိုယ္သည္လည္း၊ ပူတိကံ - ပုပ္ျခင္းသို႔၊ ဇာတံ - ေရာက္ ေသာျဖစ္ျခင္းရွိ၏၊ အ႒ီနိစ - အရိုးတို႔သည္လည္း၊ ဘိႏၷာနိ - က်ဳိးေလကုန္၏၊ ခီဏာသဝႆ - ရဟႏၲာအား၊ သရသပိ႑ပါတဒါနိႆေႏၵန - အရသာရွိေသာ ဆြမ္းကို ေပးလႉခဲ့ဖူးေသာ ကုသိုလ္ကံ၏အက်ဳိးဆက္ျဖင့္၊ ရဟတၱံ - ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔၊ ပေတၱာ - ေရာက္၏ လို႔ဆိုတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ရင္ ရဟႏၲာျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းက တစ္ခု၊ ပုပ္ျခင္း ရဲ႕ အေၾကာင္းက တစ္ခု ဆိုတာ သိႏိုင္ပါၿပီ။
အရိယာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဆိုင္ရာကိေလသာေတြကို အျမစ္ပါမက်န္ သမုေစၦဒပဟာန္ ပယ္ရွားပစ္တာပဲ။ မဂ္ကပယ္တဲ့ ကိေလသာဆိုတာ အတိတ္ ကိေလသာလဲ မဟုတ္ဘူး။ အနာဂတ္ ကိေလသာလဲ မဟုတ္ဘူး။ ပစၥဳပၸန္ ကိေလသာလဲ မဟုတ္ဘူး။ အတိတ္က ကိေလသာဆိုတာ ဥပါဒ္၊ ႒ီ၊ ဘင္ ခဏငယ္ (၃) ခ်က္မွာပဲ ျဖစ္ျပီး ပ်က္သြားျပီ မမီလိုက္ဘူး။ ပစၥဳပၸန္ ကိေလသာ ကလည္း လက္ဖ်စ္တစ္တြက္အတြင္း ျဖစ္သြားတဲ့ စိတ္ေပါင္း ကုေဋသန္းခ်ီ မွာပါတဲ့ အကုသိုလ္ေစတသိက္ဆိုေတာ့ မမီျပန္ဘူး။ အနာဂတ္ ကိေလသာ ဆိုတာကလည္း ျဖစ္မွမျဖစ္ေသးေတာ့ ဘာမွလုပ္မရေသးဘူး။ မဂ္ကပယ္တဲ့ ကိေလသာက အနုသယကိေလသာ ဆိုတာပဲ။ အကိန္းဓာတ္၊ ျဖစ္ခဲ့၊ ျဖစ္ဆဲ၊ ျဖစ္လတၱံ႔၊ တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ေစနိုင္တဲ့ ဓာတ္တစ္မ်ဳိး။ သေဘာက ပဋိဃာနုသယရွိေနရင္ ေဒါသျဖစ္စရာ အာရံုေတြ႔ရင္ ေဒါသျဖစ္မွာပဲ။ ထိန္းနိုင္ လို႔ အရွိန္မျပင္းတာတို႔၊ အခ်ိန္မၾကာတာတို႔ေတာ့ ရွိမယ္။ အနာဂါမ္လိုေတာ့ လံုး၀ ေဒါသမထြက္ဘဲမေနဘူး။ အနာဂါမ္က ပဋိဃာနုသယ(ပဋိဃသံေယာဇဥ္) ကို အနာဂါမိမဂၢဘာ၀နာပညာနဲ႔ သမုေစၦဒပဟာန္အား အျမစ္ျပတ္ပယ္ရွားျပီးျပီ။ ဂက္စ္ကုန္သြားတဲ့ မီးျခစ္လို ေက်ာက္ျပဳတ္သြားတဲ့ မီးျခစ္လို ဘယ္လိုျခစ္ျခစ္ မီးမေတာက္ေတာ့ဘူး။ ျမင္စရာ၊ ၾကားစရာ၊ ဘယ္လိုစိတ္ဆိုးစရာ အာရံုၾကံဳၾကံဳ ေဒါသမထြက္ေတာ့ဘူး။ ဒါကို ဘူမိလဒၶဳပႏၷလို႔ေခၚတယ္။ ဒီအနုသယက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၾကဳိးစားျပီး ပယ္ရတာ။ ဘုရားေတာင္ လာပယ္ေပးလို႔ မရဘူး။ (ဒါေလးေျပာခ်င္လို႔ ဘုရားေတာင္ပယ္မရတဲ့ ကိေလသာဘာလဲလို႔ ေမးဖူးတုန္း က အဆဲခံရဖူးသဗ်)။ ''အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ'' "မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္ ရာ" ဆိုတာနဲ႔ "ဗုဒၶံ၊ ဓမၼံ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ" "ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ကိုးကြယ္ပါ၏ဆိုတဲ့ ကိုးကြယ္မႈနွစ္မ်ဳိး။ ျပႆနာက ဒါနားလည္ရင္ ရွင္းပါတယ္။ "နာထ" နဲ႔ "သရဏ" ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ အဓိပၸါယ္ကိုရွင္းေနရင္ ပိုရွည္ေန ေတာ့မယ္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အနုသယကိေလသာကို မဂ္နဲ႔ပယ္ဖို႔ ကိုးကြယ္ရာ အားကိုးရာက ကိုယ္တိုင္ပဲ။ ကိုယ့္အား ကိုယ္သာကိုး။ ဘုရားေတာင္ လာမပယ္ေပးနိုင္ဘူး။ ဘုရားတည္းဟူေသာ အာရံုကိုေတာင္ ကိေလသာျဖစ္နိုင္ေသးတာပဲ။ ဥပမာဆိုရင္ မာဂ႑ီကမုန္းလို႔ ေဒါသကိေလသာ ျဖစ္တယ္။ ဝကၠလိက သေဘာက်လြန္းလို႔ ေလာဘကိေလသာ ျဖစ္တယ္။ ပယ္နိုင္တဲ့ နည္းလမ္းကို ညႊန္ၾကားျပသေပးဖို႔ ကိုးကြယ္စရာ အားကိုးစရာ ကလည္း ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ေပါ့ေလ။ ဆက္သြားရင္ အနုသယ ကိေလသာ ပယ္တဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ေတာ့မယ္။ လိုရင္းက ကိေလသာဆိုတာ အနုသယ ကိေလသာကို မဂ္နဲ႔ ပယ္ျပီး ကိေလသာျဖစ္စရာ အာရံုၾကံဳတိုင္း ကိေလသာ မျဖစ္ေတာ့တာပဲရွိတယ္။ သူ႔ဟာသူေသရင္ ေတာင့္ခ်င္လည္း ေတာင့္မယ္။ ေမွာက္ခ်င္လည္း ေမွာက္မယ္။ ေပ်ာ့ခ်င္လည္း ေပ်ာ့မယ္။ ညာဘက္ေစာင္းခ်င္ လည္း ေစာင္းမယ္ေပါ့။
အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ တရားစခန္းေတြမွာ ဒီလိုအယူေတြ ျဖစ္ေနတာရွိတယ္။ ရာသက္ပန္တရားစခန္း၀င္သြားသူေတြ ကြယ္လြန္ျပီး စ်ာပနခ်ရင္ မီးသျဂၤိဳလ္ရင္း တျခားေယာဂီေတြ အသုဘကမၼ႒ာန္းရႈတာေတြ ဘာေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဒီမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ေယာဂီေတြက အေလာင္းေလးေပ်ာ့ေနရင္ ၾကည္ညဳိသေလာက္ မာေတာင့္ေနလို႔ ေကာင္းေကာင္းရႈိ႕မရ ခုတ္ရ၊ ထစ္ရ ျဖစ္တဲ့အခါ အလကား ပါလို႔ အေတြး၀င္ၾကတယ္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းျပီး တင္ပလင္ပါေခြလို႔ရရင္ အရိယာ ျဖစ္သြားျပီလို႔ေတာင္ တထစ္ခ်ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ဒါ ျပႆနာမဟုတ္ေသးဘူး။ မာေနလို႔ အလကားပါထင္ရင္ ျပႆနာ။ ေဆးဆရာၾကီး ဇီ၀ကရဲ႕ႏွမငယ္ သီရိမာျပည့္တန္ဆာမ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတာပဲ။ သူေသေတာ့ ဘုရားက ခ်က္ခ်င္းမသျဂၤိဳလ္ခိုင္းပဲ စြဲလန္းေနတဲ့ရဟန္းကို တရားေဟာဖို႔ ဒီအတိုင္း ထားခိုင္းတယ္ေလ။ ေသာတာပန္ အရိယာမၾကီးေသေတာ့ ဘယ္လိုေနလဲ။ စတုေတၳ ဒီဝေသ - ေလးရက္ေျမာက္ေန႔၌၊ သရီရံ - ကိုယ္သည္၊ ဥဒၶဳမာယိ - ဖူးဖူးေယာင္၏၊ နဝဟိ ဝဏမုေခဟိ - ကိုးပါးေသာအမာဝတို႔မွ၊ ပု႒ဝါ - ပိုးေလာက္တို႔သည္၊ ပဂၣရႎသု - ယိုစီးကုန္၏၊ သကလသရီရံ - ကိုယ္အလံုးသည္၊ ဘိႏၷံ - ပ်က္၏၊ သာလီဘတၱ စာဋိဝိယ - သေလးထမင္းခ်က္ေသာ အိုးစရည္း ကဲ့သို႔၊ အေဟာသိ - ျဖစ္၏ တဲ့ ။ သီရိမာကို ဘာတရားမွမရဘူးေျပာလို႔ ရပါ့ မလား။
ေနာက္ထပ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းက အရိယာျဖစ္တယ္လို႔ ယူတာမဟုတ္ဘူး။ အရိယာမဟုတ္ဘူးလို႔ ယူတာ။ တရားရတယ္ ဘာညာမ်ဳိးေပါ့ေလေျပာရင္ အဲပုဂၢိဳလ္က တရားမရဘူးလို႔ တထစ္ခ် ဆြဲေတာ့တာပဲ။ ဒါကလည္း က်မ္းမလြဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေသဆုပ္ထားလို႔ လြဲတာ။ ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ ေရႊအိုး ရထားသူက လူတကာ လည္မေျပာသလို အရိယာကလည္း ေျပာမေနဘူး ဆိုတာကို စံုကိုင္ျပီး တကယ့္အရိယာဆို မေျပာဘူး၊ ေျပာရင္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ အဲလိုၾကီးလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး။ လိုအပ္ရင္ ေျပာပါတယ္။ ရဟန္းေတြအဖို႔ကေတာ့ မရဘဲ ရတယ္ေျပာရင္ ပါရာဇိကပဲ။ ရလို႔ ရတယ္ေျပာရင္ေတာင္ ေျပာတုန္း ဒုကၠဋ္၊ ေျပာျပီး ပါစိတ္တဲ့။ အာပတ္ေတြ ရွိတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဓမၼာဒါသသုတ္ကိုၾကည့္ရင္ ဘုရားတရားသံဃာကို မတုန္မလႈပ္ယံုၾကည္ျခင္း မက်ဳိးမေပါက္မေျပာက္မက်ားတဲ့ အရိယသီလနဲ႔ျပည့္စံုျခင္း ဆိုတဲ့ဂုဏ္ေတြ တည္သူဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ျပီ။ အထက္မဂ္သာ လားရာရွိသည္ စသည္ျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္ကို ေျပာလိုက ေျပာႏိုင္တယ္လို႔ဆိုထားတယ္။ သတိျပဳစရာကေတာ့ ဒီသုတ္မွာ လူတကာကို လိုက္ေျပာဖို႔ ေျပာမထားဘူး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ေျပာထားတာ။ ပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ ဝမ္းသာလြန္းလို႔ ထုတ္ေျပာတာေတြ, ကိုယ္ေသခါနီးမွာ ယံုမွားကင္းေအာင္ေမးလို႔ ေျဖရတာေတြလည္း အျပစ္လြတ္တာေတြလရွိပါေသးတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရႊအိုး ဥပမာလိုေပါ့။ တကယ္ရတဲ့သူက လည္း သိပ္ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မေျပာလိုပါဘူးေလ။
ေျပာျခင္း၊ မေျပာျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ၾကားဖူးတာေတြေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ အီတလီက ဦးေလာကနာထက ဆရာေတာ္ၾကီးေတြဆီ ေမးဖူးတယ္ဆိုပဲ။ အရွင္ဘုရား ရဟႏၱာလားေပါ့။ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးက ေအးဗ်ာ လူေတြက အျပင္သာပူတာျမင္တာ အထဲမွာ ေအးသြားတာမ်ဳိး မျမင္နိုင္ဘူးလို႔ေျဖတယ္တဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ဒီလို တည့္တည့္ မေမးေတာ့ဘူး။ တပည့္ေတာ္ ဘုရားဆုပန္ထား တယ္။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ေနာက္ဘဝဆံုမလားလို႔ ေမးသတဲ့။ အရွင္ဘုရား သတၱိ ေကာင္းလွပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ေတာ့ အဲေလာက္သတၱိ မရွိဘူးလို႔ ေျဖသတဲ့။ ဒါေတြက ၾကားဖူးတာေတြဆိုေတာ့ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္း မွားနိုင္ပါတယ္။
သေဘာအက်ဆံုးကေတာ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး တို႔ ေျဖတာကိုပဲ။ ပရိကၡရာကုန္သည္ၾကီး ဦးေရႊလႈိင္နဲ႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး တုိ႔က ဇာတိတူတယ္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးက ၾကံဳတုန္းဆိုျပီး အၾကြ၊ ဦးေရႊလႈိင္က သူ႔အိမ္ကို ရဟႏၱာၾကြတယ္လို႔ အိပ္မက္ မက္ထားတာနဲ႔ ၾကံဳဆို ေတာ့ အိပ္မက္အေၾကာင္းလည္းေလ်ာက္၊ အရွင္ဘုရား ရဟႏၱာပဲလို႔လည္း ဆိုသတဲ့။ ရုပ္သြင္ခ်င္းကပါ တူတယ္ဆိုသကိုး။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးက ဒကာၾကီး က်ဳပ္ရဟႏၱာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရဟႏၱာျဖစ္ဖုိ႔ဆိုတာ လြယ္တာမဟုတ္ ပါဘူး ဒကာၾကီးလို႔ ျငင္းတယ္တဲ့။ ကြယ္ဝွက္မေနပါနဲ႔ အရွင္ဘုရား။ ဘယ္လို ျငင္းကြယ္ေပမယ့္ အရွင္ဘုရား ရဟႏၱာအစစ္ပါလို႔ ဇြတ္ေလ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ၾကီးကို ဒန္ေဆးခံခြက္ထဲထည့္ျပီး ယမ္းမီးျခစ္နဲ႔ ရွဲခနဲျခစ္ျပီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ ရဲခနဲ ႏွစ္ခါ သံုးခါ ရႈိက္ျပရင္း "ဒကာၾကီး ဒါလားဗ် ရဟႏၱာ၊ ရဟႏၱာဆိုတာ ဒီလို ပလိေဗာဓေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး ဒကာၾကီး၊ ဘုန္းၾကီး ရဟႏၱာ မဟုတ္ပါဘူး" လို႔ ဆိုတယ္တဲ့။ ဒီလိုေျပာခ်ိန္မွာ ေတာ့ ရဟႏၱာမဟုတ္ေသးဘူး သိနိုင္ေပမယ့္ တထစ္ခ်ေတာ့ မေျပာရဲဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေအာက္ေသြး (၃၀) ဆို သတိလစ္၊ (၀) ဆိုေသနိုင္တာကို ႏွာေခါင္းေသြး (၂) ဇလံုေလာက္ထြက္ျပီး ေအာက္ေသြး (၀)နဲ႔ (၂) နာရီေလာက္ သတိမလြတ္ဘဲ ေအးေအးျငိမ္ျငိမ္ ေနနိုင္တယ္လို႔ ဖတ္ဖူးတယ္။ စာေရးသူတို႔ မင္းကြန္းကိုေရာက္တုန္းကလည္း မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးဓာတ္ေတာ္ဆိုတာ ဖူးခဲ့ရတယ္ေလ။
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ၾကီးက အဂၤလိပ္စာလည္းတတ္တယ္ ။ အဂၤလိပ္လိုလည္း ေဟာတာနာဖူးတယ္။ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳေတြလည္း ၾကြတယ္။ ဝိပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေမးတာေတြလည္း ေျဖေပးတယ္။ ပရိယတ္နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ေမးလည္း ေျဖတယ္။ တစ္ခါ ဂ်ပန္မတစ္ေယာက္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ မဂ္ဖိုလ္နဲ႔စပ္တာေတြ ပါလာတယ္။ အကုန္ေျဖေပးတယ္။ ''ကိုယ္တိုင္ျမင္ျပီလား" ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကိုက်ေတာ့ "ျမင္ျပီေျပာလို႔လည္း ယံုခ်င္မွယံုမယ္၊ မျမင္ဘူးေျပာ လို႔လည္း အက်ဳိးမရွိ၊ ဒါေၾကာင့္ မေျဖလိုဘူး" လို႔ေျဖခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ ၾကားဖူးတာကေတာ့ ေခါင္းေပၚကို ဖန္ေခ်ာင္းျပဳတ္က်တာ မလန္႔ဘူးတို႔၊ ေဆး လိပ္မီးနဲ႔ တို႔စမ္းတာမလန္႔ဘူးတို႔လည္း ၾကားဖူးတယ္။ (ဖန္ေခ်ာင္းကေတာ့ ထားပါ၊ ေဆးလိပ္မီးကေတာ့ ဘယ္သူတို႔စမ္းပါလိမ့္။ မလုုပ္ေကာင္းလုပ္ေကာင္း အံ့ၾသစရာ)။ မာနဆိုတာ အေတာ္ပယ္ရခက္တဲ့ တရားပဲလို႔ ေျပာဖူးတယ္လို႔လည္း ၾကားဖူးတယ္။ (အနာဂါမ္အဆင့္မ်ားလား) ။ ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ေလးကို "ဒီက ဒြါရေျခာက္ေပါက္က ကိေလသာေတြ မ၀င္ေတာ့ဘူး" လို႔ေျပာတာလည္း ၾကားဖူးတယ္။ (အခုေတာ့ ေရႊမင္းဝံဆရာေတာ္ႀကီးလည္း မဟာစည္ဥေသွ်ာင္ျဖစ္ေနပါၿပီ) က်န္တာေတာ့ တရားပြဲအစ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကိုအဆံုး မဂ္ဖိုလ္ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေျပာတာ မၾကားဖူးဘူး။ သူ႔ေယာဂီေတြေတာင္ ဘယ္သူ ဘယ္ အဆင့္ ဘာညာ မေျပာဘူး။ ဥာဏ္စဥ္တရားနာလို႔ ေရွ႕နား နားလည္ရင္ အဲ့ေလာက္ေရာက္ျပီ။ အလယ္၊ ေနာက္အထိ နားလည္ရင္ နားလည္သေလာက္ ေရာက္ျပီမွတ္ လို႔ပဲေျပာတယ္။
ဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြ ေျပာတာရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတြ လည္း ေျပာတာရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတြကေတာ့ လူတို႔ ကိုရင္တို႔ကိုေျပာရင္ အာပတ္ေပါ့ေလ။ ဓာတ္ေတာ္က်မွ ရဟႏၱာဆိုတာကလည္း ရွိျပန္ေရာ။ ဘုရား လက္ထက္က အေစာပိုင္း တန္ခိုးျပျပီး ပရိနိဗၺာန္စံတယ္။ ဒါက ဘုရားခိုင္းတာ။ အရွင္သာရိပုတၱရာ ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္မွ တန္ခိုးမျပနဲ႔ေတာ့၊ ခရုသင္းကဲ့သို႔ ျဖဴစင္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသာ က်န္ရစ္ေစလို႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့တာ။ သႏၱတိရဟႏၱာတို႔လို ျပာေတာင္မက်န္တဲ့ ရဟႏၱာလည္းရွိတယ္။ သူတို႔ကို ဓာတ္ေတာ္ မက်လို႔ ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူး ေျပာမရဘူးဆိုတာ သတိထားသင့္တယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အယူမွားျပီဆိုကတည္းက ပုထုဇဥ္ေတြပဲေလ။ ပုထုဇဥ္ အမိုက္အကန္းေတြမို႔လည္း ရဟႏၱာမွ အရိယာမွ နဲ႔ ျဖစ္ၾကတာေပါ့။ အရိယာဆို အယူလည္းမွန္ျပီ၊ သူေတာ္ ေကာင္းမွန္သမ်ွလည္း ၾကည္ညဳိနိုင္ျပီ။ အႏၶပုထုဇဥ္ အမိုက္အကန္းေတြသာ မွားလ်က္နဲ႔ စြဲေနတာ။ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ေတြကေတာ့ အမွားသိရင္ ျပင္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိေလသာ ကင္း၊ မကင္း ဆိုတာ ၾကည္ညဳိတတ္ ဖို႔ရယ္ အက်င့္သီလကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ က်င့္ၾကံျပီးသူ ရဟႏၱာေတြကိုေရာ က်င့္ၾကံဆဲအရိယာေတြကိုေရာ အေလာင္းေတာ္သူျမတ္ေတြစတဲ့ ပုထုဇဥ္ သူေတာ္ေကာင္းေတြကိုေရာ ၾကည္ညဳိရင္ အက်ဳိးရမွာပဲလို႔ သေဘာေပါက္ ျပီး ၾကည္ညဳိနိုင္ၾကပါေစ။
အရွင္ေခမိႆရ(B.A.,B.M.)

Post a Comment

0 Comments