
ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠဌ၏ မိဘမ်ိဳးရိုးဇာတိမွာ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ၁၆မိုင္အကြာရွိ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕မွျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ေနာက္ဆံုးစစ္ပြဲ၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ျဖင့္
ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနၾကရစဥ
တနဂၤေႏြေန႔နံနက္ ၄နာရီအခ်ိန္တြင္ဖြားျမင္သည္
အဖ မြန္းေရႊထပ္ ၊ အမိ မယ္လွဝါ တုိ႔၏ သားသမီးငါးေယာက္အနက္ အငယ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္တို႔မွာ ကိုေပါ၊ ကိုမင္းဟန္၊ ကိုေဂၚရာ၊ မဖြားမုန္း ႏွင့္ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ
ကိုေအာင္ဇံထြန္းတို႔ျဖစ္ၾကသ
သူငယ္ေတာ္ဘဝ၏ထူးျခားခ်က္မွာ
ခုတ္လိုက္သျဖင့္ နဖူးတြင္ ေသရာပါအမာရြတ္ႀကီးရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ လွည္းႏွင့္အလွဴလိုက္သြားရာ မ္ိခင္ျဖစ္သူမွာ လွည္းေပၚမွ လက္တစ္ဖက္ကိုဆြဲ၍ခ်လိုက္ရာ လက္ေမာင္းရင္းအဆစ္လြဲသြားၿပ
လက္ဝဲဘက္လက္မွာ ေယာင္ေယာင္သိမ္ေနသည္။
၇ ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ရြာ၏ေတာင္ဘက္တစ္ေခၚသာသာရွိ ရတနာပင္စည္ေတာရရိပ္သာသို႔ ပို႔ေဆာင္အပ္ႏွံပညာသင္ၾကားသ
(၈) ႏွစ္သားတြင္ ရွင္ျပဳ၍ သာမေဏေဘာင္သြတ္သြင္းသည္။ အသက္ (၁၀)ႏွစ္သားတြင္ သဒၵါႀကီး ရွစ္ေဆာင္ႏွင့္တကြ သၿဂၤ ိဳဟ္က်မ္းပါ အာဂံုေဆာင္ႏိုင္သည္။
သာမေဏဘဝတြင္ ေန႔စဥ္နံနက္ေစာေစာတြင္ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ရသည္။ ေန႔ပိုင္းတြင္ စာအံရသည္။ ညေနပိုင္းတြင္ အေနာက္ဘက္တစ္ေက်ာင္းျခားရွိ
ဟံသာဝတီသီတင္းစာကိုယူၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးအားဖတ္ျပရသည္။ ထုိ႔ုေၾကာင့္လည္း ထိုစဥ္ကစ၍ ဗမာ့ေရးရာ၊ ကမၻာ့ေရးရာ၊ ဝံသာႏုအေရး၊ ရုရွား-ဂ်ပန္စစ္ပြဲ၊ ပထမကမၻာစစ္ပြဲႀကီးမ်ားစေသာ အေရးအခင္းမ်ားကို
အာရံုသက္ဝင္ရင္းႏွီးခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕တြင္းဆြမ္းခံရာမွအျပန္
သင္ၾကားရေသာ ပညာရပ္မ်ားအေၾကာင္းကို ေျပာျပယင္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးထံေမွာက္ အေရာက္ ေခၚေဆာင္သြားကာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ သက္ဝင္လက္ခံလာသည္အထိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ရဟန္းဘဝေရာက္သည္အထိ အဆက္အသြယ္မျပတ္ ေလးစားၾကည္ညိဳလွ်က္ရွိသည္။
အသက္ ၁၁ ႏွစ္သားတြင္ ပညာဆက္လက္သင္ၾကားရန္ မႏၱေလးသို႔ပို႔သည္။ ထိုစဥ္က မႏၱေလးအေရွ႕ျပင္ အင္းကန္းတိုက္ (မဟာဝိသုဒၶါရာမတိုက္သစ္ေဟာင
တိုက္ အုပ္ျဖစ္ခါစ ၊ အစ္ကိုတစ္ဦးမွာ ဦးေတေဇာဘာသအမည္ျဖင့္ စာခ်ပုဂိၢဳလ္အျဖစ္ရွိေနသည္။
မဟာဝိသုဒၶါရံုတိုက္တြင္ စာခ်ဆရာေတာ္ ဦးမာဂဝထံ သံုးႏွစ္တိုင္္တိုင္ ဆည္းကပ္စာလိုက္ရာ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ႏႈတ္ဂံုေဆာင္ႏိုင္သည္အထိ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သည္။
ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီး၏ ဦးစီးေခါင္းကိုင္ သာသနာပိုင္ျဖစ္ေသာ မဟာဝိသုဒၶါရံုဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေျခရင္းသို႔ ဝပ္စင္းခ်ဥ္းကပ္ကာ ပညာေရႏို႔ေသာက္စို႔ခဲ့ရရံုမ
အလုပ္အေကြ်းလည္းျဖစ္ခဲ့သည္။
သက္ေတာ္ ၁၃ ႏွစ္သားသာမေဏငယ္ဘဝတြင္ ပိဋကေရးရာသင္အံကုန္ဆံုးေနၿပ
ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ေနထိုင္စဥ္ စာသင္သံဃာေတာ္ငါးရာေက်ာ္တုိ
ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီး၏ထူးျခားခ
အထင္းအရွားေဖာ္ျပ၍ထားသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးပ်ံလြန္ေတာ
ေခမာသီဝံဆရာေတာ္တို႔ထံ ဆက္လက္စာလိုက္ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ မဟာဝိသုတာရာမတိုက္တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၊ ဆရာေတာ္ ဦးဇဝန ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵဝံသတို႔ထံတြင္ ႏွံ႕စပ္ကုန္လြန္ေအာင္ စာလိုက္ခဲ့သည္။
ေလာကေရးရာ ဗဟုသုတမ်ားကိုလည္း ရန္ကုန္ မႏၱေလး အထက္ေအာက္တခြင္တြင္ လွည့္လည္ေလ့လာသည္။ ေဆးက်မ္း၊ ဓါတ္က်မ္း၊ ေဗဒင္က်မ္း၊ အဂၢိရတ္က်မ္း၊ ကဗ်ာလကၤာမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ေလ့လာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္သာမဏဘဝျဖင့္ စိန္တင့္ႀကီးဝတၱဳကို စတုတၳတြဲအထိ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့သည္။
သက္ေတာ္ ၁၇ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ မဟာဝိသုဒၶါရံု ဒုတိယသာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး
သာမေဏဘဝႏွင့္ ေနာက္ဆံုးရတနာပင္စည္ေက်ာင္း
ရဟန္းဒါယကာမမွာ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ ေမာင္တုိင္ရပ္ ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းလမ္းမွ ေဒၚဖြားျဖစ္ၿပီး ေရွ႕အစဥ္အလာအရ ရွင္မဟာသီလဝံသသိမ္ဟုသမုတ္ ထင္ရွားရာ ရတနာပင္စည္ေက်ာင္း၏ အေရွ႕ဘက္ (ယခုလမ္းေဘးရွိ)
သိမ္တြင္ ရတနာဗိမာန္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳ၍ ရဟန္းခံခဲ့သည္။
ရဟန္းဘဝ ပထမဝါကို မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားအား ေက်းဇူးေပးဆပ္သည့္အေနျဖင့္ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕ သရက္ေတာေက်ာင္းတြင္ ဝါဆုိေနထိုင္ခဲ့သည္။
ဝါကြ်တ္လွ်င္ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ျပန္ၾကြၿပီး
ပဲခူးၾကခတ္ဝိုင္းေက်ာင္းတြင
ပဲခူးၾကခတ္ဝိုင္းေက်ာင္းတြင
အာသာမေျမာက္ ဆက္တငင့္ငင့္ႏွင့္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
ၾကခတ္ဝိုင္းေက်ာင္းတြင္ ႏွစ္ႏွစ္မွ်ေနထိုင္ၿပီး ကမာစဲရြာတြင္ ေဒၚၿငိမ္းဦး၊ ေဒၚေအး၊ ဦးစံႏြမ္းတို႔၏ ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္အရ တစ္ဝါ သီတင္းသံုးေနထိုင္ၿပီး ထိုမွ အိႏၵိယသို႔ၾကြသြားသည္။
အိႏၵိယသို႔ၾကြရန္ ေစာေစာပိုင္းကတည္းက ၿမိဳ႕သစ္မွ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား၊ ကမာစဲမွ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားထံမွ လစဥ္ မူးစုပဲစု စုေဆာင္းေထာက္ပံ့ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ရန္ကုန္ မႏၱေလး စုန္ဆန္ကာ ထိုစဥ္က ထုတ္ေဝလွ်က္ရွိေသာ
မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေဆာင္းပါးစာေပမ်ားေရးသားျခင
အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာ ဒုတိယအုပ္မွ်သင္ၾကားဖူးေသာ ရဟန္းငယ္ ရွင္ဥကၠဌသည္ အိႏၵယသို႔ သေဘၤာခရီးျဖင့္ သံုးရက္ၾကာသြားရရာ လမ္းခရီးတြင္ ဦးထြန္းၿငိမ္းအဘိဓါန္ျဖင့္
အိႏၵိယသို႔ေရာက္ေသာ္ ကာလကတၱားတြင္ အရွင္အာဒိစၥဝံသ အရွင္ေသ႒ိခလတို႔ႏွင့္ ၉ရက္ၾကာ အတူေနထိုင္ၿပီး ဗုဒၶဂါယာသို႔ၾကြသြားသည္။ တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆုိင္ ဗုဒၶဂါယာသို႔ ေရာက္မဆိုက္ ဂါယာကြန္ဖရင့္ႀကီးႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ၿပီး ဧည့္ခံေကာ္မတီတြင္
တာဝန္က်ကာ အိႏၵိယ ျမန္မာ သီဟို႒္ ဗုဒၶဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား
ဗုဒၶဘာသာ သုေတသီ ပညာရွင္ အေက်ာ္အေမာ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဂါယာကြန္ဂရက္ႀကီး၏ဥကၠဌ ဆီယာဒတ္စ္ပရာဒတ္စ္၊ ဘဂၤ ါလီေခတ္ေပၚပညာရွင္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေစာင့္ေရွာ
ရွိေသးေသာ ရာဟုလာသံကိစၥည္း၊ သီဟို႒္မွ အရွင္အာနႏၵာေကာသလႅတို႔ႏွင့္
အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဗာရာဏသီတြင္ သံုးႏွစ္၊ လက္ခေနာင္းတြင္ ၂ႏွစ္ ပန္ဂ်ပ္ျပည္ အမရပ္တာတြင္ ၁ႏွစ္ခြဲမွ်ေနထိုင္ၿပီး အဂၤလိပ္၊ ဟင္ဒီ၊ အူရ္ဒူ၊ ဘဂၤ ါလီဘာသာ မ်ိဳးစံုတို႔ကို သင္းၾကားခဲ့သည္။ တဖက္မွာလည္း ခရစ္ယန္၊ မဟာေမဒင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာေရးမ်ိဳးစံုတို႔ကိ
ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။
ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အိႏၵိယပညာရွင္မ်ား၊ ကမၻာ့သုေတသီမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံ
ကြန္ဖရင့္မ်ားအစည္းအေဝးမ်ား
ဆက္လက္၍ တႏွစ္နီးပါးမွ် အိႏၵိယႏိုင္ငံတဝန္းလံုးလွည္
ဘာသာျပန္ဆိုထုတ္ေဝျခင္းမ်ား
လက္ခေနာင္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္စဥ္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ညေန ၆နာရီမွ ၈နာရီအထိ ဗုဒၶဘာသာေရးဆိုင္ရာ သင္တန္းပို႔ခ်ေသာ ေဟာေျပာပြဲကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သည္။ တခ်ိန္တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ခရစ္ယန္ကြန္ဖရင့္ႀကီးႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ရာ ထိုကြန္ဖရင့္တြင္ ကမကထျပဳသူမ်ားက
ထက္ျမက္သူ သွ်င္ဥကၠဌအား ခရစ္ဇာတ္ထဲသြင္းရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖိတ္ၾကားတတ္ေရာက္ခဲ့ေစရာ ခရစ္ယန္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေစာဒကေမးခြန္းေျမာက္မ်ားစြာ
ခရစ္ယန္ဂိုဏ္းေပါင္းစံုက ပကာသနီယကံျပဳျခင္းခံခဲ့ရသည္
အိႏၵိယတြင္ ၇ ႏွစ္ေက်ာ္မွ်ေနထိုင္ခဲ့စဥ္ ဘာသာမ်ိဳးစံုကို ပါရဂူေျမာက္ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေျမာက္ျခင္း၊ အဓိက ဘာသာေရးႀကီး ၄ဘာသာကို ထိုဘာသာဆိုင္ရာဘုန္းႀကီးမ်ာ
ေဒသႏၱရဘာသႏၱရစံုလင္စြာျဖင့္
သရက္ေတာေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းဖြင့္သင္ၾကားေပးသည္။
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႀကံမႈ၊ ပုဂိၢဳလ္ေရးလုပ္ႀကံခံရမႈနည္
၁၉၃၁-၃၂ ခုႏွစ္တြင္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သို႔ေျပ
တဖက္တလမ္းမွ ႏိုင္ငံတြင္းလွည့္လည္၍ သာသနာျပဳျခင္း၊ တရားဓမၼမ်ား ေဟာေျပာပို႔ခ်ျခင္း၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာေဆြးေႏြးပြဲမ
တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္း၊ လယ္တီတရားသတင္းစာ၊ ဟံသာဝတီမဂၢဇင္း၊ စာဆိုေတာ္မဂၢဇင္း၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံထုတ္ မဟာေဗာဓိဂ်ာနယ္တို႔တြင္ မျပတ္စာေပမ်ားေရးသားခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသားေရးတြင္ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား တပည့္မ်ား၊ ေက်ာင္းမွ ဆရာ/
သခင္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးရာ ေတာ္လွန္ေရးသမား လူငယ္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တိုင္
ဘာသာေရးဘက္တြင္ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္လ
ဗုဒၶဘာသာဝါဒၿပိဳင္ပြဲႀကီးတြ
ဆက္တြဲေပၚေပါက္လွ်က္ရွိေသာ မဟာေမဒင္ဗုဒၶဘာသာျပႆနာမ်ားက
ပလက္ဝေက်ာင္းဆရာဦးဘိုးလွ၏ပ
ဘာသာႀကီးေလးဘာသာအေၾကာင္းကို
၁၉၄၂ ခုႏွစ္ အဂၤလိပ္မ်ားဆုတ္ခြါခ်ိန္တြင
အဂၤလိပ္အေျပး ဂ်ပန္အဝင္မွစ၍ ၿမိဳ႕တြင္းေက်ာင္းကို ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဇဝနသို႔ လႊဲအပ္ကာ နတ္မွီေတာရတြင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္သည္။ ယင္းသို႔ေနထိုင္စဥ္ ရန္ကုန္သာသနာေရးဌာနမွ ပင့္သျဖင့္ ၾကြလာၿပီး ေဒါက္တာဘေမာ္အစိုးရ၏ စီမံခ်က္ျဖစ္ေသာ ဂ်ပန္စစ္တပ္၏အလိုက် ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီး
နာဂအီဆန္၊ သာဓုဆရာေတာ္တို႔၏ အာဏာ လက္နက္လႊမ္းမိုးေသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို တာဝန္ေပးအပ္သည္။ အာဏာလက္နက္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာမည္သို႔မွ်မအပ္စပ္ေ
စစ္ေဆးျခင္းခံခဲ့ရသည္။ (စစ္တြင္းေတြ႕ႀကံဳရေသာ ငါ့ဘဝတြင္ၾကည့္)။
ဂ်ပန္အထြက္ အဂၤလိပ္အဝင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေျမာက္ေရး အံုၾကြလႈပ္ရွားမႈႀကီးမွ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ေနသူရိန္အစည္းအေဝး (ဖဆပလ ပထမ အစည္းအေဝးႀကီးတြင္) ရဟန္းသံဃာထဲမွ ဆရာေတာ္သွ်င္ဥကၠဌႏွင့္ မႏၱေလး အရွင္ပဝရတို႔ႏွစ္ပါးကိုယ္စာ
ထိုအစည္းအေဝးမွာပင္ ၿဗိတိသွ်စစ္တပ္လက္ေအာက္ခံ ဆာေပၚထြန္း၏ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ခရစ္ယန္ဘုန္းႀကီး မစၥတာအက္ပဲလ္တန္က ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠဌ ႏွင့္ ဦးပဝရ တို႔ႏွစ္ပါးအား ဖိတ္ေခၚၿပီး ျပည္လမ္းဘူတာအနီးေန ခရစ္ယာန္ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဘုန္းႀက
ေဆြးေႏြးသည့္ျပႆနာမွာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒသည္ ကမၻာတြင္ေနရာအႏွံ႔ဝင္ေရာက္ေ
ဗုဒၶဘာသာဘက္က ေခါင္းေဆာင္တာဝန္ယူေစလိုေၾက
တင္ျပသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာေရးကို သန္႔စင္စြာ ေဆာင္ရြက္လိုသည္။ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာေဆာင္ရြက္ရန္မျဖစ္ႏိ
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ထဲတြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ၾကြသြားၿပ
အိႏၵိယမွျပန္လာေသာအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ လုပ္ၾကံခံရျခင္း၊ ကြန္ျမဴနစ္ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္လႈပ
၁၉၅၂ - ၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွစ၍ ဆရာေတာ္ေရးသားျပဳစုေသာက်မ္း
အရွင္အာဒိစၥဝံသရွိစဥ္ကတည္းက
ဂိုဏ္းေပါင္းစံုမွ ပိဋကကြ်မ္းက်င္ေသာ ဆရာမ်ား ပါဝင္ၾကသည္။
ဆ႒သံဃာယနာတင္ပြဲႀကီးတြင္ ပါဠိမ်ားကို စစ္ေဆးေပးရန္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရေသာ ပါဠိဝိေသာဒကအဖြဲ႕တြင္ ဥကၠဌအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းပါဠိေတာ္မ်ားတြင္ ျဗဟၼဏဝါဒ ႏွင့္ အတၱလမ္းစဥ္မ်ား ေယာဂလမ္းစဥ္မ်ား ေရာေႏွာရႈပ္ေထြးေနသည္ကို သန္႔စင္ဖယ္ထုတ္တင္ျပလိုက္ေသ
ထုတ္ေန ႏႈတ္ေနရန္မလို ပဥၥမသံဃာယနာတင္ မႏၱေလးေက်ာက္စာမူအတိုင္း တည္းျဖတ္ျပဳျပင္ေပးရန္ ဆံုးျဖတ္မိန္႔ၾကားသျဖင့္ သေဘာထားကြဲလြဲကာ တာဝန္မွထြက္ခဲ့သည္။
၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ အာရွ-အာဖရိက စာေပညီလာခံတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံစာေရးဆရာအဖြဲ႕
၁၉၅၈- ၅၇ ခုႏွစ္တြင္ ဆြီဒင္ႏိုင္င စေတာ့ဟုန္းၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဖရင
၁၉၅၈-၁၉၅၉ ခုႏွစ္ ဖဆပလ ႏိုင္ငံေရးအကြဲလိႈင္း ၈ ယက္ေၾကာင့္ ၾကားျဖတ္အိမ္ေစာင့္အစိုးရလက
ဘာသာေရးၾသဇာခံႀကီးမ်ား၊ ဖဆပလ ပထစႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအားလံ
ေထာင္မွထြက္လာေသာအခါ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္သံုးႏွစ္မွ်တရ
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ႀကီး
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေတာ္လွန္ေရးအစိုးရတက္
ဆရာ သွ်င္ဥကၠဌကို အလ်င္တိုက္မည္ဆုိၿပီး (ပကာသနိယကံျပဳပြဲတြင္ မႏၱေလးရဟန္းပ်ိဳေခါင္းေဆာင္
ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ ဓနရွင္အျမတ္ႀကီးစားစီးပြားေ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သုဓမၼာ၊ ေရႊက်င္၊ ကံ၊ ဒြါရ၊ ငွက္တြင္းဟူ၍ သံဃာဂိုဏ္းမႀကီးမ်ားရွိၾကသည
စီးပြါးေရးသမ်ား၏ လုပ္ႀကံပြဲ ပကာသနီယကံံသည္ ကံမေျမာက္ေၾကာင္း ဓမၼေၾကာင္း၊ ဝိနည္းေၾကာင္း၊ ဥပေဒေၾကာင္းမ်ားစြာျဖင့္ သံဃာ့အဖြဲ႕မ်ားစြာက ေစာဒကတက္လွ်က္ရွိၾကသည္။ ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠဌကမူ ညအခါ မိမိ၏လမ္းကို မိမိခလုတ္ကသင္းမတိုက္မိေစရန
ေရးၿမဲေရးလွ်က္၊ ေျပာၿမဲေျပာလွ်က္ စစ္မွန္ေသာဗုဒၶဝါဒထြန္းေျပာ
က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ စုေပါင္းလ်က္ ေဒဒရဲၿမိဳ႕ ...ကြင္းေက်ာင္းတြင္ ႏွစ္စဥ္စီစစ္လွ်က္ရွိၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သက္ရွင္
0 Comments